Min klippa

Versio vulgata
Hieronymus bibel från 1598.

Idag har vi vart på IKEA Fia och jag. Vi virrade även över till Finland och kollade in den nya gallerian. Det blev ingen överdriven shoppinghets idag. Fia köpte några grejjer till lilla bebban och jag köpte lite småsaker hit hem. Det var mest för att hitta på något och jag har verkligen haft en underbar dag. Jag kan göra vad som helst bara det är med Fia. Hon är min klippa. När vi var tillbaka i byn så skruvade vi ihop babymöblerna och spelade lite yatzy. Vi kan nog snart börja tävla i yatzy, om det nu finns några sådana tävlingar.

Jag längtar som få och räknar med spänning dagarna till husvisningen. Tänk om det blir av nu. Tänk om detta är vårat hus. Bara några dagar kvar nu. Jag hinner fylla år innan i alla fall. Det är ju tur det. Då kommer jag att vara en vis och vuxen tjej. Man kan ju inte köpa hus innan man fyller år.

Mini är i krokarna snart. Jag längtar efter min flyktiga vän och det ska bli så kul att få se henne igen efter alla dessa månader. Hon ville att jag skulle komma ner till Stockholm och hälsa på. Mats ville också gärna följa och vi var båda välkomna att bo hos hennes syster men efter att ha kastat en snabb blick på ekonomin så tror jag att vi blir kvar i Boden. Man får hålla sig till hon kommer hem och det blir ju ändå bara någon dag extra.

Nu ska jag duscha och sova, tröttast i Boden. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0