övervakad via satelit

Variatio delectat
Ombyte förnöjer. (Cicero)

Howdy! Igår var det husvisning och det gick riktigt bra. Vi tyckte båda riktigt bra om huset så nu är det väl bara att vänta och se vad som händer.

Igår kom jag på att hela livet är som ett slags "BigBrother" Jag satt på hitta.se och kollade satelitkartor. Där har de ju någon slags begränsning hur nära man kan kolla. Det vore väl inte så praktiskt om man kunde sitta på nätet och kolla vad alla har på gården, bakom garaget mm... men det skulle ju underlätta arbetet för de som livnär sig på att tafsa på saker de inte äger. Men hur som helst så går det ju att se i princip hur nära som helst med satelit. Så de som har tillgång till detta kan ju bara välja ut en människa och följa denna under en dag, vecka eller ja.. hur länge som helst. Se vart denne handlar, bor, kör för bil. Vem den hälsar på, vart den äter och när den släcker lampan om kvällarna. Det är en tanke va!?

Nä nu ska jag skynda vidare. Jag är på kontoret men nu ska jag klappa ihop laptopen och åka till byn. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hälsa byborna!

E oxå en glad byapöjk!:)

2009-04-27 @ 12:48:56
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0