Husrum i himlen

Quod licet Iovi, non licet bovi
Vad som är tillåtet för Jupiter är inte tillåtet för en oxe.

Jag stämplade just in på kontoret efter en liten fredagssovmorgon. Nu ska det faktureras och sedan är det "Gossip Girleftermiddag" i Ängesbyn med Fia. Benny the cop valde att nte visa sig i våra trakter denna vecka så man har väl honom att vänta sig nästa vecka. Ikväll ska jag till Luleå och gå ut med Theresa. Det blev ju inget förra helgen så nytt försök ikväll då. Vi tänkte vara hemma hos henne på Burströmska och sedan åka in till stan. Kanske gå och spela biljard eller något i den stilen. Vi får väl se. Kul ska det bli i alla fall.

Igår åkte jag, Jessica och hennes "minihund" Birk till Piteå och hälsade på Cilla. Vi åt lite luch, spelade spel och pratade gamla minnen. Båda hennes barn var hemma så man fick träffa dom också. Jag blev helt chockad av att Moa gick runt i huset. Sist jag såg henne var hon ju bara en liten plutt. Det hinner hända mycket på några månader när dom är i den åldern. Söta som socker båda två.

Lilla hunden Birk. Lägg märke till att Aina till vänster är en fullstor shäfer.

Ebba och Moa.


Efter jag har varit i Ängesbyn så är det bara att hetsa iväg hemåt och renovera mig inför kvällen. Avverka lite ogräs och lägga någon fuktgivande ansiktsmask, lägga på ett nytt ansikte och hänga mig på grannens dörr tills hon öppnar och fixar kalufsen. Sedan ska det väl lagas middag, rasta hund, mata hund och även hans husse och sedan är jag nog redo för en kväll på stan.

Nästa helg är det påsk och dags att åka upp till Kvikkjokk igen. Jag får aldrig nog av att vara där uppe, det måste jag säga. Ska bli så härligt och under påsken så är ju hela släkten där uppe (Mats släkt) och det resulterer i trevliga middagar och riktiga långsvängar under dagarna. Jag är som sagt så lycklig över att ha detta privilegium i mitt liv. Husrum i himlen.


Jimmys fredagsdilemma.


Denna konversation ägde rum för ett par år sedan. Det samtalades återigen om mat.

Jimmy: Men alltså, jag tycker sådan där färdig bearnaisesås är mycket godare än hemlagad.
Jag: Men.... Jaha.. men tycker du verkligen det?
Jimmy: Ja, lätt. Mycket godare.
Jag: Men har du smakat hemlagad bearnaisesås? Det är ju inte det enklaste att göra det!
Jimmy: Ja, sån där påse som man kokar upp med vatten.
Jag: *Suck*


Nu ska jag ta tag i veckans sista pappershög. Men men ta re lugn och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Olessia

hahaha rolig konservation

2009-04-03 @ 11:45:48
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: Mindy

Söta bilder på hundarna & barnen :) HA en skön helg nu framför dig..kram

2009-04-03 @ 13:16:55
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack så jätte mycket!:) Men vad ska du göra denna fredagskväll?:)

2009-04-03 @ 14:22:38
URL: http://abckarin.blogg.se/
Postat av: jessica

Äntligen är han tillbaka med sina kommentarer haha:P

2009-04-03 @ 16:26:58
Postat av: jossan

hejhej! ^^ allt bra? :) ställ gärna en fråga till mig på frågestunden i mitt inlägg "I love the spring!" :),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-04-03 @ 16:33:34
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: Silli

Hej! Blev det utgång eller vad är der frågan om, löken?

Du kan inte gissa vad jag såg idag...

En bild på Jonas när han var typ 13?! kanske.

Å vet du vad han ahde på sig???

LOAFERS!!!!!!!!!!!!!!!

Hahaha... har terrat han hela dagen... nu är Freddie Loafers borta... in komemr Dizza Loafers!!

2009-04-04 @ 00:38:52
URL: http://kekamba.blogspot.com
Postat av: Pamie

Haha vilka härliga konversationer ni har ;D

2009-04-05 @ 11:41:12
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: ronja

söta hundar! :)

2009-04-05 @ 13:35:25
URL: http://septembre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0