R.i.p.

Satius est impunitum relinqui facinus nocentis, quam innocentem damnari.
Det är bättre att ett brott förblir ostraffat än att en oskyldig döms.

Jag måste ha problem, eller jag har problem. Under veckorna så kan jag lätt slå ihjäl en dag bakom ögonlocken men så fort det blir helg så är jag uppe och frågar hunden till hans förtret om inte i alla fall han är sugen på att gå ut eller hitta på något annat kul. Mats däremot som under hela arbetsveckan är uppe och stör tuppen i sin skönhetssömn, han ligger och trynar på som bäst just nu. Lok reflekterade över min ankomst och passade på att smyga in under sängen för att få fortsätta att utöva sömn ifred. Jag får nog vara så god att vänta tills mina herrar anser att de har sovit färdigt. Men idag ska det köras offroad så jag tycker ändå att han som ett barn på julafton borde vara ivrig att vakna. Jag hörde dock att Jimmy hade tagit sig den lilla ölen igår så det känns väl som att blikörningen kan bli en liten aning framflyttad idag.

Ikväll ska vi iväg på farmen ser det ut som. Det är då det som har varit min plan hela veckan men vi får väl se. Jag börjar nästan ha second toughts om det. Men nu har jag ju som redan hunnit samla ihop en liten styrka för ändamålet så vi får väl se. Men i morgon är det husvisning och jag kan ju verkligen bli mer bakis än någon annan, även om jag bara druckit någon öl. Ja vi får som sagt se. Ja, husvisning som sagt. Inte lite jag ser fram emot den. Det har ju kännts som evigheter innan morgondagen skulle komma men nu är den minst sagt inom räckhåll. Efter visningen så blir det middag hos pappa. Jag tror förresten att jag ska skjutsa dit Lok idag. I alla fall om det blir av att åka på farmen. Undra just vad fröken Fia har för sig idag, kanske är hon sugen på ett parti yatzy. Detta måste snart utövas utom synhåll för Micke. Han har börjat kolla boschyrer för spelmissbrukare för att vara beredd när det är dags att ge oss en liten biltur. 

Nä nu ska jag gå och slamra i lite skåp och damsuga hallen (utanför sovrummet) men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

R.I.P. Eskil 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0