på resande fot

Verbi divini minister (VDM)
Det gudomliga ordets tjänare.

Dåligt väder idag. Trist... Jaja det är ju ändå bara jobb som står på schemat så det var väl inte hela världen. Jag väcktes just ur min skönhetssömn av Mats som genast satte mig i arbete. Jag måste ringa banken och ordna upp några jobbrelaterade grejer men som tur var så sa en förinspelad röst att man fick vara så god att återkomma klockan 10.00 vilket gav mig ev chans att göra mig av med morgonrösten. Jag får ställa mig i duschen och sjunga upp. Sedan ska jag iväg till Luleå och ta tag i ett berg med papper som jag borde ha gjort innan påsken.

Ikväll blir det som sagt lugna gatan. Filmkväll och mys. Jag ska även passa på att vässa bulan på Mats när vi ändå bara ska vara hemma. Det är riktigt roligt att klippa hår. Jag skulle däremot aldrig ta betalt för jobbet eftersom att resultaten fortfarande kan variera en hel del från gång till gång.

I morgon hoppas jag att det blir att åka på farmen och på söndag är det husvisning och middag hos pappa. I onsdags så var vi på Bodens Möbler igen och tittade på våran soffa och säng. Dom stod kvar och till samma pris. Allt gott till IKEA men soffor det ska dom inte göra enligt min mening. I alla fall inte soffor som man har tänkt sitta i.

Jag saknar min farbror och jag hoppas att han snart kommer upp. Det känns som en evighet sedan sist man såg honom och det börjar väl vara det också. Om jag inte missminner mig så var jag blond sist vi sågs och det börjar ju vara ett år sedan snart. Han kom aldrig upp något i julas. Till mitt förtret men han hade väl livsviktiga åtaganden i huvudstaden. Eller om han kanske var på resande fot. Jag minns inte riktigt med det låter inte helt olikt honom.



Jajja nu är det dags för lite frukost innan banken öppnar men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0