Sebastian

Haec ego non multis scribo, sed tibi: satis enim magnum alter alteri theatrum sumus.
Jag skriver inte detta till massorna, utan till dig: ty du och jag är säkerligen tillräckligt stor publik för varandra.

Trött och vimsig efter en orolig natt. Hera som  sov här för första gången var inte vidare förtjust i idén att ligga tyst och stilla en hel natt och sussa, hon har roat sig med att sitta och stirra på mig, ge mig blöta pussar och stå och titta ut genom balkondörren i sovrummet och morra. Det är tur för henne att hon är så sött annars hade hon kanske varit en fin pälsmössa just nu. Men jag tror denna natt kommer att gå bättre, hon verkar redan ha funnit ro i situationen. Problemet var bara att Fia och Micke skulle bli kvar på BB till tidigast tisdag och på måndag måste jag på kontoret liksom många andra och att ta med henne dit kände inte som en jättebra idé men Fias mamma skulle visst vara ledig på måndag för att ta hand om deras andra hundar så Hera kan säkert vara där under dagen hon med medans jag jobbar. På tisdag kan jag nog vara ledig och hemma med henne så det här ska nog gå bra.

Japp, inatt föddes Mickes och Fias lilla son. 50 cm och 2830 gram. En liten krabat som ska heta Sebastian. Bilder kommer naturligtvis inom kort. Om dom är pigga i början av veckan så kanske man åker förbi på sjukhuset och tar sig en titt på den lilla prinsen.

Nä, nu börjar Mats hänga upp hyllor utan min arbetsledning vilket inte kan sluta bra. Bäst att jag skyndar mig dit och övervakar arbetet men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0