Han kom, han såg, han backade!

Ad (In) usum Delphini
Till bruk för Dauphine (Om censurerade böcker)

Jag kan ju säga att det är tur att dom inte kör nedcabbat på offroadtvälingen idag för här står regnet som spön i backen. Jag var just ut med Lok men det var bara att gå in igen. Han tittade skeptiskt på mig och lade sig till rätta på mattan under taken på bron. Han är verkligen noga med vädret den lilla råttan. Är det de minsta duggregn så passar det inte och är det sol och aningen varmt då vill han också vara inne. På vintern shakar han som en chihuahua.

Jag och Mats mamma hade tänkt åka till Boden och äta lunch med grabbarna, det skulle visst vara hamburgerförsäljning vid tvälingsplatsen. Det är väl bara att packa ner ett paraply och se glad ut. Hur Lok ska stå ut med detta uppdrag ska bli roligt att se. Jag får skaffa honom en sådandär paraplykeps, men det skulle ju inte heller fungera. Det räcker med att man tar på honom en scarf så lägger han sig ner och vägrar gå. Det är svårt att tro att han är avlad att vara en hård arbetshund med tanke på hur fånig han faktisk är. Jajja det är min underbara lilla fåntratt som jag älskar så mycket.

Nä, nu ska jag ringa till Mats och höra hur det går för dom men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

 

Over and out

 


Kommentarer
Postat av: Lina

vad söt Lok är i tröjan :P btw hälsade Mats till dig denna gång? :D kramm

2009-08-30 @ 22:36:03
URL: http://lilalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0