Tjuven

Spiritus rektor
Den ledande själen.

I dag är det maskinvisning på Lejans gård om det är någon som känner sig på det humöret. Det skulle visst börja 10.00 och hålla på till 18.00 Detta är alltså Fia och Mickes gård för att klargöra det hela och det är Staffare som ska visa sina maskiner där. Jag hörde då att det skulle vara hamburgare så jag tänker då göra mig ett besök på tillställningen. Dessutom måste jag ta mig en titt på Fia. Det har hållts vadslagning om när hon ska föda och min dag är nämligen idag. Det ser ju inte lovande ut men det är ju fortfarande 14 tim och 45 min kvar av min dag så än finns det hopp.

I förgår efter jobbet så träffade jag mamma på stan där det blev lite shopping. Sedan skulle hon några ärenden, då tog jag Lok med mig och åkte till Ormberget sedan möttes vi upp och käkade Kina och sedan vidare hem till henne, och där låg nya IKEAkatalogen och väntade på oss på hallmattan. Lyckan var alltså fulländad.

Igår träffade jag Benny, konsulten och sedan åkte jag hem och hämtade upp Lok och åkte med Fia och hennes hundar till Selet, där blev det grillning och lite hundbad. När vi kom hem tog vi oss en riktigt ordentlig tur i skogen med fyrhjulingarna. Hundarna fick sig en ordentlig motionsrunda och vi fick sååååå roligt. På kvällen blev det film och då gjorde även Mats och Micke oss sällskap.
 

En våg av villainbrott härjar i Ystad. En grupp grannar i det drabbade området beslutar att ta saken i egna händer och startar ett medborgargarde som ska vakta gatorna på nätterna. Under en nattvandring får de syn på en misstänkt person och misshandlar honom svårt. Dagen efter är mannen och hans bil borta. Polisen får in en anmälan från en förtvivlad polsk kvinna som berättar att hennes man är försvunnen. Fallet prioriteras lågt, men Wallander bestämmer sig för att gräva djupare, och ser snart en möjlig lösning då spåren leder till en sammansvetsad skara av villagrannar. Den försvunne mannens kropp är ännu spårlöst försvunnen, men i hans telefon hittar Wallander fasansfulla bilder av en död kvinna...
enjoy.se

Nä, nu tror jag att jag ska se vad hårborsten kan göra för mig och sedan ska jag åka in mot Luleå och kontoret men men ta re lugnt och gör inget sóm inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0