And his mama cries

Ex oriente lux
Från orienten kommer ljuset


As the snow flies
On a cold and gray Chicago mornin'
A poor little baby child is born
In the ghetto


And his mama cries
because if there's one thing that she don't need
it's another  hungry mouth to feed
In the ghetto


People, don't you understand
this child needs a helping hand
or he'll grow  to be an angry young man some day
now take a look at you and me,
are we too blind to see,
or do we simply turn our heads
and look the other way


Well the world turns
and a hungry little boy with a runny nose
plays in the street as the cold wind blows
In the ghetto


And his hunger burns
so he starts to roam the streets at night
and he learns how to steal
and he learns how to fight
In the ghetto


Then one night in desperation
the young man breaks away
He buys a gun, steals a car,
tries to run, but he don't get far
And his mama cries


As a crowd gathers 'round an angry young man
face down on the street with a gun in his hand
In the ghetto


And as her young man dies, In the ghetto
on a cold and gray Chicago mornin',
another little baby child is born
In the ghetto
And his mama cries
"Elvis"




Nu har jag precis landat på kontoret. Jag har varit på ett litet shoppingstråk på företagets bekostnad. Lite julkort till kunder, kakor till kontoret, mjölk till kaffet och pärmar till mig och mina drivor med papper. Det står en annan dator här så att jag antar att chefen är i krokarna han också. Kanske ute på lunch, inte helt omöjligt med tanke på vad klockan är. 

I kväll ska Mats åka upp till Kiruna på jobb. Dom skulle egentligen åka i morgonbitti med behövade tydligen morgondagens alla timmar för att hinna färdigt. Så jag är med andra ord ensamstående ikväll. I morgon kommer sotaren. Denna gången för att laga våran kamin som dom pajjade sist dom var och detta ska tydligen nödvändigtvis ske en sådan okristlig tid som 08.00! Det kommer ju att sabotera hela min dygnsrytm.


Jag pratade just med min mor och gav en gång för alla upp, hon är obildbar! Gina Tricot och Toys"R"Us är helt omöjligt att få rätt i hennes värld. Där är det Gina (med uttalat G) och Tricåt (uttalat å och t) och vad det andra beträffar, Toys aroyce! 

Nä, nu ska jag öppna lite post och vidta några passande åtgärder med det jag hittar i kuverten men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer
Postat av: rebban

jo visst var dom :) kram

2009-12-10 @ 13:47:52
URL: http://http://rebbsann.blogg.se
Postat av: B

Inte Gina Tricot väl med uttalat t? Det ska ju sägas utan.

2009-12-10 @ 13:55:14
Postat av: Kadri

elvis älskar man ju



sv. jag är lyxhustru

2009-12-10 @ 14:58:41
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0