Hamsterhjul

Examen rigorosum
Ett strängt förhör


Gud vad jag har saknat inspriration att skriva den senaste tiden. Det har nog toligen att göra med denna dvala jag faller in i varje år i samband med att snön och mörkret lägger sig som ett täckte över min tillvaro. Jag har inget som helst intresse av att lämna sängen och skulle det inte vara så att kronofogden skulle komma och bära ut sängen om jag inte gick till jobbet så skulle jag nog inte göra det heller.

 

Idag är jag på kontoret. Ovanligt va? Jag åker runt i mitt hamsterhjul och är idag som ni kanske kan ana inte på något solskens humör. Tur att det är mycket ledigt snart. Jag ska ta ut en massa semesterdagar nu kring jul tänkte jag. Man kan ju bara ta med sig en vecka till det nya året så jag ska passa på att uttnyttja de dagar som annars går förlorade.

 

På måndag kommer svärmor och hennes sambo till oss. Dom stannar till någon gång efter jul och det ska bli riktigt trevligt med deras besök. Att fira jul hemma ska också bli kul. Det är som sagt första gången på en herrans massa år jag får vara hemma på julafton. Eller får och får, valet har väl fallit på annat förut men nu med huset och allt så känns det faktiskt som en bra idé.

 

Nä, nu ska jag fakturera. Mats tjatar på mig men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

 

 

Over and out

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0