Itsy bitsy teenie weenie yellow polka dot bikini

Fallentis semita vitae
De obeträdda stigarna i livet


Nu har vi precis kommit in efter en skotersväng. kalla och trötta, så nu ska vi göra upp en eld i kaminen och mysa. Tidigare idag har vi varit in till stan och shoppat lite. Mats hittade sig en mössa som han kan ha när han kör skoter och Jimmy hittade lite kläder. Jag hittade en röd canada goosejacka men när expediten meddelade mig om att jag var tvungen att punga ut med 10 000:- för att göra den till min så kom jag på andra tankar och menade på att min fjällräven nog stoppar ett år till. Fia har dock beställt två stycken canada goosejackor direkt från USA för en mycket mindre summa än det kostar här så jag tror att jag nu som många gånger förut ska följa min käre väns goda exempel.

Vi hann även med en lunch med Mats mamma innan hon rullade ner mot Övik och sitt hem, det är alltid lika trist när hon åker hem. Men vi får väl åka ner till Övik och göra stan osäker snart.

Igår så hade vi fått nog av allt vad julmat heter så då åkte vi på kvantum och bunkrade upp. Potatisgratäng, kött och pepparsås blev det och det har aldrig smakat så gott förut. Det blev en hel massa över så jag antar att det blir rester idag. Kylen är fortfarande så överfull av julmat att det nog inte skulle gå in en enda liten tomat. Nä, nu är det bara att äta ur innan man kan bära hem mer. Ska detta någonsin få ett slut?

Ikväll blir det film, Jimmy skulle nog också komma förbi om han kan slita sig från sina projekt. Han skulle börja måla om i vardagsrummet idag.

Nä, nu ska jag sätta mig vid brasan och försöka återfå lite nödvändig grundvärme men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0