Jag vill ha min kaka och äta den me

Fama crescit eundo
Ryktet väger medan det färdas


Nyss hemkommen från mellandagsrean och överlevnaden är ett faktum. Det var inte alls så hysteriskt idag. Det värsta har väl passerat, en hel del av folket är väl tillbaka bakom skrivbord och arbetsbänkar vid det här laget. Jag hittade några "sådär"grejer men struntade i det och det hela slutade med ett par vantar, lite presenter och Sebbes doppresent.
Det blev även en lunch på stan innan vi var klara.
Nu kom Mats just in genom dörren också, dom kör lite mjukstart på jobbet i veckan medan en annan är ledig och fri som en fågel.

 

Nu har jag köpt "min" låt till mobilen. Eller ja, Mats påstår att det är min låt och att det måste vara jag som skrivit den.

 

Aah fan, måste man jobba asså jag vill bara softa, kan inte 
någon annan pröjsa mina räkningar, aah ni vet hur det är.




Jag vill vara ledig ledig ledig bara sitta brevid brevid brevid inte göra nånting' nånting' alls
bara göra nånting' nånting' nice Jag vill vara ledig resten av mitt liv, bara sitta brevid som ett
tidsfördriv, vill inte vara tyngd av ett ruttet kneg synd att
världen byggs upp av det, vill inte gå i skolan bara skolka,
inte för att det är cool att vara korkad, men kan du förklara hur man ska orka
jag vill bara ha semester på mallorca. Vill inte ha några utgifter men snälla lilla "Emma"
det måste du visst det,
det är så jävla tråkigt o segt o trist me,
alla dessa bills så om bara gud visste, om bara gud visste hur skön jag va skulle gud säkert
pröjsa min lön idag, men jag har säkert för höga lönekrav
och jag glömmer som vanligt min bön idag.

Jag vill vara ledig ledig ledig bara sitta brevid brevid brevid inte göra nånting' nånting' alls bara
göra nånting' nånting' nice Jag vill ha min kaka o äta den me
o jag vill äta min kaka i fred, inte dela med mig till nån' annan é det möjligt o jag undrar
om man kan, kan man slippa att ha någon väckarklocka
för jag diggar att softa och deckar ofta
o jag vill helst inte gör nånting' alls, ska jag göra nått ska det vara nånting' nice,
vill inte låna vill inte vara pank vill inte råna, råna en bank
är ingen idiot så jag säljer inte knark försöker vara stor jag försöker vara stark,
jag vill bara leva på en grön kvisst bara leva mitt liv
med en skön twist, dekadenta fester när jag tänker efter
vill jag vara på konstant semester Jag vill vara ledig ledig ledig bara sitta brevid brevid brevid inte göra nånting' nånting' alls bara göra
nånting' nånting' nice Ge mig inge ansvar ställ inga krav, jag vill bara dansa o ha
det bra ställ inga frågor du får inga svar, det räcker me dom
plågor som jag redan har säg inte till mig vad jag ska göra,
för vad du än säger kommer du förstöra från mig är nej det enda du kommer höra så låt oss slå banana
så bli helt störda Jag vill vara ledig ledig ledig bara sitta brevid brevid brevid inte göra nånting' nånting' alls bara göra nånting' nånting' nice Jag vill ha min kaka o äta den me, jag vill ha min kaka o äta
den me jag vill ha min kaka o äta den me, jag vill äta min kaka
min kaka i fred.
/


















Mange Schmidt
Nä nu ska jag kila iväg och se om det är varmare än här någonstans i huset brrrr,
men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort
.














.
.
Over and out










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0