Kandelaber

Exitus acta probat
Ändamålet helgar medlen


Jag kom på att jag har gjort en miss i offerten jag skickat in till tomten. Jag har velat ha en stor fin kandelaber i flera år men kommer mig aldrig för att köpa någon. Varför kommer man alltid på allt man vill ha och hade kunnat önska sig i present när det är för sent? Men ni kanske känner igen det här också, "Vad önskar du dig?" Nääää, iiiiiingenting. Fast man egentligen hade kunnat komma på en tresidig lista med föremål och aktiviteter.

 

        
Den stora till vänster som ska stå på golvet är ju hur häftig som helst. Men den mindre skulle nog vara lättare att hitta en plats åt. Den skulle till exempel passa alldeles förträffligt i vårat badrum. Jag älskar den där "äldre" modellen, finns ju enklare och modernare verianter också men det är inte alls samma sak. Jag skulle gänra ha en från den tiden då pappa och jesus var barn och tro mig jag har gått igenom all bråte på vinden 453632 på jakt efter just en sådan men utan framgång. Allt annat som man vill ha brukar man kunna hitta där uppe men icke sa nicke.

 (Bilderna är lånade från google.se)  


Nä, nu ska jag ringa Fia och höra om hon känner för en promenad men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

 

 

Over and out


Kommentarer
Postat av: jessica

Den där stora ha jag också velat ha hur länge som helst, men 1500kr är mkt för "en ljusstake" Men den där mindra varianten finns ju på typ guldfynd för 2-300kr !?:P

2009-12-16 @ 20:17:47
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: Malle - Hockeyfru

hihi ja, de kan ja tänka mig! bra gissning, hunden är en amstaff med lite dobebrman i sig:)

2009-12-16 @ 20:48:11
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: Malle - Hockeyfru

stavar som en kratta gör ja visst hihi! ljusstakarna är riktigt läckra!

2009-12-16 @ 20:48:47
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0