Ledig ledig ledig

Facito aliquid operis, ut te semper diabolus inveniat occupatum
Gör alltid något, så att djävulen alltid finner dig sysselsatt


Nu är det snart dax att plocka ihop sina tillbehörigheter och ta jul. Morgondagen återstår ju dock men jag väljer att inte räkna den. Jag har i alla fall bestämt mig för att ta ut mina semesterdagar nästa vecka, alltså mån-ons. Det ska bli skönt med en riktigt lång och ledig jul.

 

Innan jag kom hit så var jag förbi på mammas jobb och bytte julklappar, sedan åkte jag förbi djurmagasinet och köpte hundmat. Jag funderade på Eukanuba men det blev Proplan för lite känsliga små hundmagar. F*n alltså vad det är dyrt med hundmat. Men man får ju tänka att det räcker ett bra tag i alla fall.

 

Idag kommer Öviksgästerna till vår lilla by. Mats ska nog till sin kusin ikväll och fortsätta med taket. Lena och Torbjörn ska till Boden och hälsa på bekanta så jag och Lok är all by us self i afton. Kanske en promenad med Fia och gänget. Kanske skulle ringa henne, det var ett bra tag sedan man såg henne.

 

Nä, nu ska jag jobba jobba jobba så att jag kan vara ledig ledig ledig med gott samvete men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

 

 

Over and out

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh,bra blogg hörru:D underbar!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)

kram på dig!



http://housebunny.blogg.se

2009-12-22 @ 17:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0