Nu börjar kläderna ränta

Extra ecclesiam nulla salus
Utanför kyrkan ingen frälsning


Nu har Jessica och Markus just åkt härifrån. Det var kul att träffa dom för det var ett tag sedan. Kylan har sakta men säkert börjat lämna min kropp. Jag eldar som sagt inte sedan min och kaminens lilla krig i höstas så att nu när Mats har varit borta i Umeå över natten så hade det som hunnit bli en ganska otrevlig temperatur här inne. Sängborden är så kalla att man inte beöver is i glasen, bordet kyler drickan underifrån alldeles utmärkt. Näsan är röd, fingrarna stela och energin helt borta.

 

När Mats kom hem så undrade han:


-
Men gumman, varför har du inte höjt värmen på luftvärmepumpen då om du inte vill elda?


-
Nä, nu ska vi inte slösa pengar på en massa onödig el. Tänkt på hur mycket pengar jag har lagt ner på alla kläder jag har, nu kan jag använda dom! (iförd två par tjocksockar och fler koftor än rekommenderat antal)   


Nä, nu ska jag ta en lång och varm dusch men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

 

 

Over and out

 


Kommentarer
Postat av: mina

Man tackar för grattis hälsningen.Hoppas att du får en skön lördag.kram kram

2009-12-19 @ 12:57:59
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0