The day after tomorrow

Exegi monumentum aere perennis
Jag har uppfört ett minnesmärke mer varaktigt än koppar


suck och pust och stön vilken eländig dag. Vägen hit var som filmen "The day after tomorrow" termometern visade på -21 grader. Rutorna på bilen isade sakta men säkert igen, jag fick köra fläkten på full styrka, så jag kunde inte ens lyssna på radio. Tur att jag grävde fram kupévärmaren i all bråte i förgår för annars hade det inte blivit kul att strata igång gamla Bettan efter jobbet. Men det störda är att det fortfarande lätt kan bli 15 grader kallare utan att det är konstigt. Man glömmer från år till år. Jag tycker idag att det känns som att jag aldrig någonsin har känt en sådan isande kyla förut.

Det blev ingen promenad igår. Jag var ju tvungen att jobba ganska sent för att hinna klart till idag. Jag sitter nu och väntar på Benny. När vi är klara tror jag att jag packar ihop här och åker hem. Jag har riktigt mycket jobb att ta tag i idag men Bogge och Mats är i Umeå och Jimmy ligger sjuk hemma så jag tror att jag jobbar hemma istället för att sitta här helt själv. Min plan är att hinna allt i veckan, så som avstämning, kontrolluppgifter, löner, bokföring och betalningar. För gör jag det så kan jag nog i princip vara ledig nästa vecka och det hade ju varit kul när Mats mamma kommer upp och allt.

Nä, nu ska jag skriva ut lite rapporter innan Benny the cop kommer men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0