Vilken underbar dag

Facilius est multa facere quam diu
Det är lättare att göra mycket än att göra något länge


Fåglarna sjunger, vilken underbar dag. Go och glad, kexchoklad! Då var det måndag. Ny vecka, nya bekymmer. Jag har inte stött på några än så länge men jag lever inte alls i tvivel om att de kommer att komma. Trevliga saker kommer nog också att inträffa det är jag minst lika övertygad om. På tisdag kommer de långväga gästerna och på torsdag kommer ju tomten i egen hög person.

Alla julklappsinköp är avklarade. Mathandlingen kvarstår dock. Det ska vi göra idag efter att Mats slutar jobbet. Sedan ska vi putsa denna barack skimmrande ren. Dammsuga, det får Mats göra. Det finns få saker här i världen som får mig på så dåligt humör som dammsugning gör. Vi skulle hänga upp hyllor i helgen också men helgen passerade förbi och hyllorna står fortfarande i lugnt och ro på samma ställe som de gjort i månader. Men det sista som överger en är hoppet, så kanske kommer dom sig upp på väggen i afton.

Nä, nu ska jag göra en avstämning på november. Bättre sent än aldrig är mitt motto, men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0