Livets tågresa

Hodie mihi, cras tibi
I dag mig, i morgon dig. 

Då var det måndag igen då? livet rullar bara på som ett hamsterhjul, och tycker man att det går för fort så är det inte mycket man kan göra åt det. Det går inte att kliva av i farten och sakta ner processen. Man får väl försöka fånga upp så många intryck man bara kan, som på en tågresa då man inte nämns somna för alla vackra vyer som susar förbi. 

Veckan fortsätter i samma anda som helgen. Veckans första lunch ska jag och Pernilla spendera på Panelen. Det är det som är perfekt. Man kan få deras omtalade pepparsås utan att behöva betala en årsinkomst. Men det är ju annat kött naturligtvis.

ll

Efter maten hade vi tänkt åka upp till gruvberget med hundarna och hitta på några nyttiga aktiviteter för två arbetskrävande hundhjärnor.
I kväll blir det nog mys i soffan. Kiruna blev framskjutet till i morgon så jag får ha Mats hemma en dag till. wonderful!


Nä nu är det dags att röra på fläsket, Panelen nästa. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0