Bädda åt en gammal toffla!?

Bis dat qui cito dat
Snar hjälp är dubbel hjälp

Brrrrrrr.... Dra mig baklänges vad kallt det var idag! Höll på frysa sönder när jag yrvaket öppnade dörren för att låta hunden få diverse morgonärenden uträttade.
Men vad det är för grader kan jag inte med exakthet svara på. Eftersom att jag är en mycket tjurig flicka och inte anser att glasögon är en direkt nödvändig sak att investera i så är bla. termometern en sak som man får chansa lite mellan tummen och pekfingret på, Den sitter just bortom räckhåll för min inte alltid så perfekta syn. Jag måste komma ihåg att skaffa en ny och placera den just utanför fönstret. Men jag kunde uppskatta kylan till någonstans mellan -25,-30C'

Alltså f*n vad alla har och skaffar barn nu för tiden. Känner flera av mina vänner som plötsligt är gravida. Det är bara barn barn barn barn.... Min hjärna blir förstörd av det här. Jag har drömmer ofta att jag är gravid och när jag umgås med de här människorna så sitter jag också och stryker mig på magen. Jag har f*n blivit skendräktig. Om jag börjar gå och bära runt på och bädda och städa åt nån gammal toffla så vill jag att någon barmhärtig samarit eskorterar mig till det stora inglasade huset mellan Luleå och Boden och ser till att jag får ett enkelrum med handtaget på utsidan.

Mats skulle ju som sagt åka bort i dag men köldgränsen tillät icket sådant arbete, så nu sitter dom på kontoret och får lite pappersgöra undanstökat. De blir inte borta över natten någon i veckan men på måndag åker dom till Kumla. Där blir det kurs tisdag-onsdag men dom ska köra bil och blir väl borta måndag till torsdag skulle jag tro.
Sedan på fredag så åker vi upp till Kvikkjokk så det blir rätt många timmar i bilen nästa vecka för den gossen.

Jag och Jimmy en dag plågad av den självförvållade söndagssjukan
- Alltså fan va jobbigt att vara vegan, vad äter dom egentligen när dom är bakis? typ räkor och blommor och sånt där skit!?
- Aaaa, men Jimmy räkor är ju som också kött.
- VA? Jag trodde det var en växt!

Nä, nu ska jag äta en sen frukost och ta en dusch innan jag startar igån Jeepen och åker till Luleå. Jag känner att det nog vore klokt att låta gamla våfflan stå idag. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hihi, lite kul det där med räkor.. :D

2009-02-12 @ 11:05:33
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0