Runka och spela skivor

Laboremus
Låt oss arbeta

Gårdagen får högsta betyg. Jag fick med mig Jimmy ut till Buddbyn för att rasta hundarna. Eftersom att vädret var så fint så bestämde vi oss för att ta en sväng med skotern så att hundarna skulle få röra på sig ordentligt. Vovvarna tog täten och så var vi på väg. Vi hade tänk ta en tur på isen men det hade ju snöat och drevat en hel del de senaste dagarna så spåren var ju inte alls så där hårda och bra som de i regel är. Bägge hundarna visade snabbt sitt misstycke över denna utom ordentlig skitdåliga idé. Ganska snabbt stod de båda och trampade irriterat med snö upp till magen. Så då satt vi helt plötsligt alla fyra på den lilla skotern som mest var tänkt för en person och så var vi på väg mot lämpligare vyer. Det fick bli lilla rundan, svängde om Bella och Johan men där var det minsan ingen hemma.

Eftermiddagen blev av den lugna sorten, gjorde absolut ingenting eller "Runka och spela skivor" som Risberg skulle ha sagt. Framåt kvällen så skulle jag starta gamla våfflan och åka till Luleå men den hade andra planer. *tuubbf fuuuuubbbtthh* Lät den lite innan den dog helt. Ibland är det tur att man har fler än en bil. Jeepen såg till att jag kom dit jag skulle och när jag väl var framme så blev det filmkväll med mamma. Vi såg "Ps I love you." Vilken film alltså, jag tror aldrig jag har gråtit så mycket av en film. Ja det ska väl vara "Dagboken" då i så fall. Men Ni måste bara se "Ps I love you" om ni nu inte har gjort det ännu. Och "Dagboken" är självklart också ett måste. Efter det blev det "Höstlegender" En film Brad Pitt spelade in i sin gröna ungdom. Också en mycket tragisk histora. Man var ju helt psykiskt nedbruten efter denna filmkväll alltså.

ps  dagboken  höst

Den otroligt mysiga mannen Jeffrey Dean Morgan är också med i "Ps I love you" och lite ögongodis är ju aldrig fel. Ni vet han som spelade den hjärtsjuke Denny i Greys anatomy, som blev tillsammans med Izzy och sedan dog. Han som spökar för henne i de avsnitt som går på svensk tv nu.

Idag har jag en grej i Luleå klockan ett sedan blir det att rulla tillbaka mot Boden. Idag blir det nog en skogsprommenad på gruvberget. Jag får panik av att sitta inne och gå miste om det underbara vårvädret.  Kanske man får med sig någon fler. Kankse Therese och puppy Elvis eller varför inte Miss Pjun och Luna. Jag får styra upp något fiffigt när jag börjar vara på väg mot Boden.

Nä, nu ska jag gå och se om det finns någonting att äta här hos lilla mammsen, jag har på känn att oddsen för att hitta något ätbart i hennes kyl är bra mycket mer lovande än på hemmaplan. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0