Högljudda projekt

Leges bonae ex malis moribus procreantur
Goda lagar föds ur dåliga seder (Macrobius, Saturnalia)

Var hälsad du store lördag. Jag vaknade just av att Mats hade några högljudda projekt på gång i köket, men oväsendet ebbade ganska snart ut och så var han borta. Den karln har den största myrsamlingen i byxorna som jag har varit med om. Jag kan lätt slå ihjäl en dag i sängen eller framför tvn med gott samvete, men är inte Mats ute ur lägenheten inom två timmar efter att han slagit upp sina blå så skulle han nog dö i samvetskval över att han inte uttnyttjar tiden på ett bra sätt. Men det är väl det som gör oss till ett så bra team.
Nu var det visst extraljusskydd till Jeepen som stod på agendan. och Buddbyn och och och och och =) Helt otroligt vad han hinner med. Tänk om man kunde få bestämma, bara en dag vart hans påhittighet och upptåg skulle riktas, precis som med Lok. Då skulle dom kunna driva en stad med sin energi.

Idag tänkte vi åka och hälsa på Johan och Bella i Buddbyn där dom just köpt ett jättemysigt gammalt hus. Vi var där fram och åter då de just fått nycklarna men det ska bli kul och se hur dom har fått det nu när dom hunnit komma sig in med hela bohaget.

Jag skulle åka till Fia igår men det blev i vanlig ordning inget av det. Är det inte det ena så är det de andra. De driver jordbruk, och fritidsintressen är ett sällsynt lyx. Medan jag i min tur alltid verkar ha mina få viktiga åtaganden just på de klockslag som Fia eventuellt skulle kunna släppa ansvaret för en stund. Men den som väntar på något gott, det sällsynta blir mer delikat. Vi har alltid jättekul när vi ses.

Och grattis Jessica och Markus! Jag är så glad för eran skull.

Jajja nu ska jag ta en svängom med duschen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0