Lögnaren måste ha gott minne

Mendacem memorem esse oportet.
Lögnaren måste ha gott minne. (Quintilianus)

Vaknade just av att mamma ringde och väckte mig. Jag fick tvinga Lok att stiga upp och följa med mig ut. Han verkade helslut efter igår. Mats kusin var här med sin hund och grannen med sin så det var ett helt gäng med hundgrabbar här igår. Mycket bus och lite vila alltså.

Idag hade jag tänkt åka och hälsa på Toby hos hans mamma. Hennes chihuahua har fått valpar också och dom har man ju inte direkt heller något emot att hälsa på.

Igår var det fest på Buddbygården. Anton fyllde år men jag och Mats höll oss hemma i soffan, kände att jag hade nog så roligt i Buddbygården förra helgen. Mats kusin var som sagt här, så vi spelade yatzy, kollade film och lirade guitar hero. här på morgonkvisten någon gång så åkte Mats iväg och jobbade men han var visst snart på väg hemmåt igen, gick tydligen fortare än vad dom hade trott.

Imorgon finns det lösa planer på att åka och hälsa på Fia i Ängesbyn men som sagt så är det inget man ska räkna kallt med. Hinner säkert hända något så att det inte blir något av det den här gången heller, men den som lever får se.

Jajja kände att fantasin inte var på topp idag, jag ska gå och göra lite lunch tror jag, sedan får man väl se om man kommer sig iväg och hälsa på Toby något idag. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, mnja, det är väl mer jag än vi som har tänkt att skaffa hund, men tydligen så var alla tingade utom den minsta svarta. Och då väntar jag hellre ett tag till. :) Men han var ju söt som tusan den lilla vita.

2009-01-25 @ 15:30:25
Postat av: Anonym

Haha, jag kan ju tänka mig hur fula de ska vara. Eller NOT. :) Visst var mamman en långhårig blackandtan, eller har jag fått det helt om bakfoten?

Haha, jo, ambitiös ja, det känns som det enda sättet jag ska lyckas få någon motion. Sport av alla olika slag är ju inte riktigt min grej.. :P Dessutom är det ganska kul, bortsett från att snittåldern är 65.. :D

2009-01-25 @ 20:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0