Fjärden

Pluralitas non est ponenda sine neccesitate.
Ting skall inte mångdubblas i onödan.

Oj, nu var det minsann inte igår jag var här och skrev insåg jag igårkväll. Vi har semester och tiden framför dator och tv har vart minimal. Jag har inte packat upp min egen dator sedan semestern början så nu skriver jag från Mats dator, vilket visade sig gå lika bra. Inga bilder då förstås men jag får väl göra ett jätteinlägg och tillbaka blick från sommarn till hösten. Just nu håller Mats ialla fall på att såga sönder våran altan. Vi hade tänkt måla räcket men eftersom att det är helt förstört, krokigt och vint så beslutade vi oss för att vi skulle ha ett altandäck istället. Det blir nog himla läcker tror jag.

Vad har mer hänt? Vi har vart och tältat med Fia, Micke och hundarna i Flakasand. Det var supermysigt. Där blev det bad (även om nu Micke var den ända som vågade doppa sig) grillning och fiske. På kvällen halstrade vi färst fisk, det var riktigt smarrigt. 

Vi har vart på farmen och haft lite diverse fester och middagar. Ikväll hade vi tänkt grilla korv med Fia och Micke i våran grillstuga men det hade inte dom tänkt för dom skulle ha provmjölkning i kväll. Vi hade även tänkt bjuda hit Erik och Sandra, får väl se om vi kanske skjuter på det till hela styrkan är samlad eller hur vi nu gör.

I helgen var det Piteå dansar och ler. Vi stannade efter en del övervägande hemma, vilket kanske var lika tur. Både Jimmy och Anton kom hem med varsin tungpiercing, och eftersom att jag varit sugen på det länge så vet man aldrig hur den festivalhelgen hade kunnat sluta. 

Annars då, igår var vi bara hemma, kollade lite film och så. Jimmy och Madde var förbi en sväng annars var det bara lungt. Idag har vi vart ute med vår nya båt på badäventyr i persöfjärden. Jag bangade dock ur eftersom att vindarna på fjärden drog ner hettan i luften en aning. Sedan åkte vi förbi hos Jimmy och Madde en sväng. Madde tvättade bilen och skulle åka iväg och jobba så det skulle visst bli öldrickning där i afton, grabbarna emellan. Tror nästan man måste åka förbi där en sväng ikväll. Kanske cyklar dit med Lok, det gjorde jag sist och det var riktigt härligt. 

Nä, nu ska jag gå och se om altanräcket är ett minne blott men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out
 

Kommentarer
Postat av: Miss Pjun

Som jag har saknat dej! :) Hoppas ni stormyser på semestern, tycker det börjar dra ihop sig för en playdate snart.. eller åtminstone en MAX-lunch :)

2009-07-27 @ 18:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0