Rent sabotage!

Mendaci homini, ne verum quidem dicenti, credere solemus.
Lögnarna tror man inte ens när de talar sanning.

I dag har vi varit riktigt nyttiga. Eller ja, Mats mamma i alla fall. Hon och Torbjörn är här över helgen och idag har vi rengjort dammen och Mats mamma har tampats med ogräset kring gårdens alla plantage. Det blev en jäkla skillnad får man säga.
Lok har åkt på en helrenovering han med. Borstad och badad och kloklippt. Lillen blev som ny. Rätt sur över den brutala behandlingen men nöjd när det var över. Efter som att han ser shamponering som rent sabotage så var han snabb att hitta någon så ofräscht som möjligt att rulla in sig i. Tyvärr så verkade det inte finnas någon as innanför tomtgränserna när han som bäst behövde det så han fick hålla till godo med gräsrester från gårdagens klippning.

Nu ska vi åka in till stan och handla jag och Mats. Lena och Torbjörn ska åka till Boden och hälsa på bekanta under tiden. I kväll blir det middag här. Pappa och Inga-lill ska också komma och även Jimmy skulle ta sig tid att hedra tillställningen med sin närvaro lät det som.

Nä, nu ska jag gå och se efter om Mats drunknade i duschen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: LÄNGE LEVE SVÄRMOR......

Du , hon är ju svärmor.....okej , mats mamma också öva att säga o. kalla henne det . kan ta ett tag men sen kommer det automatiskt....hoppas hon är lika trevlig/snäll som min .

2009-06-27 @ 21:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0