En släng av ångest

Sat sapienti
Nog för den kloke

Nu står våfflan i verkstaden här på kontoret och håller på att få sig en ordentlig rundsmörjning. Det kan behövas. Jag törs inte riktigt säga vad det är för slags ingrepp den blir utsatt för, bilar är inte mitt starka ämne men det var visst något kol som skulle bytas, kablar som skulle lagas, olja som skulle bytas och antra små ärenden som den behövde få uträttat.
 Nu jäklar blir den som ny, gamla Bettan.

Själv sitter jag på kontoret och har fått en massa bokföring gjord i väntan på att bilen ska bli klar. Jag hade tänkt åka till Ängesbyn och hälsa på Fia men det tog avsevärt längre tid här än vad jag hade trott här, så vi får väl se om jag hinner. Hera är inlämnad på djursjukhuset idag och ska ju hämtas ut om säkert inte allt för länge. Jajja veckan har ju bara börjat så nog finns det tid. Barnvagnen som de beställt hade kommit igår så man måste ju åka dit och ta sig en titt på den.

Jag pratade med Mini idag och hon är äntligen på väg hem. Hemresan är bokad så nu får man snart se henne igen. Det ska bli helt underbart kul. Jag har verkligen saknat henne. På fredag skulle hon hoppa fallskärm från någon opålitlig liten flygmaskin på alldeles för hög höjd. Hon har även lärt sig att surfa, dyka och segla där borta i Australien. Snacka om att ta vara på varenda sekund av sin dyrbara tid. Man får nästan en släng av ångest när man jämför sitt eget med hennes liv.
Jag&Mini
Nu ska jag springa ner till garaget och se om pärlan är klar så vi kan åka och äta lunch. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Pamie

Ah men då ska jag ta och sätta ett litet larm på mobilen :P



Söt bild! :)

2009-03-31 @ 19:29:42
URL: http://lapetitepois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0