Öronbedövande tystnad

Ad augusta per angusta
Till triumf genom trångmål

God morgon världen. Satt nyss ute på bron och tog en morgonrök. Här är det så tyst så att man nästan måste tala lite lågmält till sig själv, bara för att kontrollera att man inte mist hörseln. Då och då ger grannens hund ifrån sig ett skall. Annars helt knäpptyst. Om sommrarna brusar forsen och fåglarna skriar men nu... Inte ett ljud.
Vi vaknade av att Lok verkade ha retat upp sig på något, han morrade upprört och sprang ner till dörren, Mats kikade ut genom fönstret och fick se sin kusin på väg bort från huset, släpandes på en fortfarande tom vattenhink. Jag skyndade mig ut med Lok och låste upp dörren så att han fick komma in och hämta vatten, sedan tog att sin hink och vadnrade iväg över gården tillbaka mot sin stuga.

Vädret, ja vad ska man säga. Väldigt milt, stod i en tunn tröja och rökte. Mulet tyvärr med väldigt skön tempertaur. Vi får väl se vad det ska bli av det här. Nu blir det nog frukost om en liten stund och sedan är det väl bara att börja klä på sig och komma sig ut i naturen. Jag har fortfarande inte hört från Fia och Micke, drömde dock om att hon ringde och sa att dom var på väg. Vi får väl se om jag är sanndrömmare.

Nä nu ska jag kila upp och se vart Mats tog vägen, undra om han gick och lade sig igen. Jag återkommer med lägesrapport lite senare, men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0