Dynghög

Genus irritabile vatum
Skaldernas retliga släkte. (Horatius)

Jaha, måndag och  ny vecka igen. Jag vet att jag har varit och touchat det här ämnet förut men nu är jag här igen. Går inte tiden lite väl fort? Jag tyckte nyss att det var fredag och vi satt i bilen på väg den långa vägen ner till Övik och jag kommer ihåg att jag tänkte, Nu ska vi vara i Övik en hel lång helg. Vad kul det ska bli. Men jag tycker knappt vi hann börja ha roligt innan vi åter satt efter E4an med bilen vänd åt det andra hållet. Lungt, stopp, stanna! Nu tar vi det en gång till fast lite långsammare. Igår var det lunch ute på Hornön, även Mats mormor och morfar var på plats för tillställningen. Det är som kul att hinna träffa dem lite när man väl är ner och jag vet att det betyder mycket för Mats.

Nu sitter vi på kontoret. Mats försökte härja igång mig i morse och sa att han skulle åka till Buddbyn och byta bil och sedan komma tillbaka och hämta mig så då skulle jag minsann se till att vara klar. "Jajjamen" lovade jag. Jag slöt ögonen en sekund och sedan upprepade han samma irriterande j*vla fråga "Är du vaken nu då" ? Jajjamen lovade jag dyrt igen. Skillnaden var att han nu redan hade varit i Buddbyn och var tillbaka. *Tusan* Tagen på bar gärning. Han gick ut till bilen och Jimmy där som satt och varvade och ringde mig en gång i minuten för att höra sig för om jag aldrig var färdig. Det blev en riktigt stressad start på dagen och jag har kollat upp saken lite men det finns ingen annan att skylla på än mig själv, illa upplagt!

Lok fick bli kvar i Ängesbyn igår. Han hade dessutom kastat sig i en dynghög under skidturen igår så jag kände inga som helst behov av att få hem den lille igår. Här innan lunch någon gång ska jag ta mitt pick och pack och åka ut till Ängesbyn, rasta hunden och sedan hälsa på Fia en sväng. Jag måste ju se hur det är med lilla Hera.

Jajja nu ska jag få lite jobb gjort innan ja ska åka igen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Pamie

Din måndag startade rätt så bra ser jag ;P

2009-03-17 @ 09:03:47
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Pamie

Tack! Tycker om den massa :)



Ja men du, det kommer en till måndag ;)

2009-03-17 @ 11:54:34
URL: http://lapetitepois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0