Tre hål i nacken!?

Laudatur
Må berömmas.

Långpromenaden blev inte på isen utan på torra och säkra land. Runt travet och det närliggande bostadsområdet blev det. Det var skönt det, en timme tror jag vi var borta. Irrade bort oss på vägen hem då jag kom på att vi kunde ta en genväg genom ett villaområde. Idén visade sig vara av den dåliga sorten och hemfärden hade nog blivit kortare om vi gått runt direkt. Men men kanske lär man av sina misstag, det återstår att se.

Nu kom vi precis hem från Gruvberget där vi har varit på skogspromenad med Miss Pjun och hennes hund Luna. Hundarna är trötta och lunga så nu blir det väl att inta soffläge för någon timme framöver. Nu går jag i väntans tider. Mats ringde och meddelade att de var klara i Umeå och var på väg uppåt igen. Så ikväll avslutas min gräsänkeperiod för denna gång. Men framtiden kommer nog att köra en del repriser på den saken vill jag få för mig.

llb

sömnig

rolig

Jag var och läste på Fias blogg idag och där hade jag fått ett hedersutnämnande av inte denna värld. Jag blev så rörd. Min lilla ängel.

"och för att inte tala om emma:hon är min äldsta vän och kommer alltid vara min vän,för det är bara så livet är och vi känner varandra så otroligt bra och ja skulle aldrig vara rädd för att säga precis vad som helst till henne,en bättre vän än så finns inte att få! emma och ja är väldigt olika varandra på många sätt men ändå passar vi utmärkt ihop och funkar bäst när vi har varandra som stöd vad det än gäller i livet.tack för att du är den du är!"

Jag har hittat en lägenhet i Luleå som jag vill flytta till. Vet bara inte riktigt vart jag ska börja i bearbetningen av Mats. Den ligger på Lövskatan i Luleå där jag har bott från senare barndomen tills jag flyttade till Boden för något år sedan. Ett jättelugnt och fint område men ändå nära till stan. Luleå "here I come"

Jag började grubbla lite över uttryck man använde sig av när man var liten tex "Se upp i backen, tre hål i nacken" vad handlar det om!? Får man de där hålen om man inte makar på sig?, samma när någon klappade ihop händerna mitt framför ansiktet på en och om man blinkade så sa dom "Du är rädd för din mamma" Jag hänger inte riktigt med!...
Brorsans äldsta, Lovan har just börjat skolan och fyller sju nu i mars. Hon svarar "Och" på allt man säger åt henne. Är de coola då eller hur ligger det nu egentligen till?  

Jajja nu ska jag infria det där löftet till mig själv om att få lägga mig på sofflocket och filosofera ett tag. Men men ta re lugnt och gör ingenting som inte jag skulle ha gjort.


Over and out




Kommentarer
Postat av: Anonym

städ,städ och städ så ser min kväll ut men vill ha det klart till helgen och då bara kunna njuta*när brukar du städa?

2009-03-12 @ 16:33:17
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Anonym

man skulle ju kunna klassa dammråttorna som husdjur;)

2009-03-12 @ 16:36:46
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Pamie

Men oj haha vad gör hunden längst upp på bilden? ser lite arg ut :P



Lät ju som du hade en toppen dag! Promenad lät inte helt fel... kanske man ska dra på sig snökängorna och traska en sväng imorgon. :)

2009-03-12 @ 16:37:42
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: jossan

tack för frågan ;)

kram

2009-03-12 @ 16:41:15
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: Pamie

Haha ok, det såg lite roligt ut :) Söta var de ju med för den delen.



Hoppas du har en trevlig kväll!

2009-03-12 @ 20:26:14
URL: http://lapetitepois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0