Kan man verkligen heta så!?

Magna vis veritatis quae facile se per se ipsa defendat.
Sanningens kraft är stor som lätt kan försvara sig med egen kraft.

Då var det fredag och snart ledigheternas ledighet. Dagen inleddes med vilda diskussioner vid frukostbordet om vad det var för datum. Skinkan gick ut den 13/3 och Mats påstod att det var idag. Jag kunde inte under några som helst omständigheter gå med på detta då jag absolut har för mig att fredag den 13e var något jag oroade mig över förra månaden. Tillslut fick jag ge med mig. Jäkla februari med för få dagar, annars hade det här aldrig hänt! Nu ska vi sitta och åka bil i en herrans massa mil på fredag den 13e!!!! det här bådar inte gott. Jag är oroad.

Revisorn kommer strax, då ska vi ordna med lite akuta grejer och jag hoppas att det går fort för sedan så fort vi är klara så bär det av ner mot Övik. Det ska bli riktigt trevligt för nu var det längesen vi var där. Nyår närmare bestämt.

Igår blev det att hyra film "Rallybrudar" Den var ok men inte så kul som jag var övertygad om att den skulle vara. Men nu har man ju sett den i alla fall och kan släppa det. Nu är det bara "Män som hatar kvinnor" kvar och sedan kan jag slappna av ett tag. Kanske till veckan. Min farfar fyller 80 år på onsdag så då blir det väl fetparty med klackarna i taket. Han är verkligen för jäkla pigg. Cylkar till sitt garage varje dag och kör bil överallt och hela tiden. Inget fel på den gubben. Han kommer leva tills han är 213 år enligt mina beräkningar. Det finns ingen skillnad att prata om sedan han fyllde 70. Jajja nog om detta. Återkommer med lägesrapport efter kalaset.

Jimmys Fredagsdilemma

Detta var för cirka sex år sedan, jag och Mats hade just träffats, vi var på väg upp till Kvikkjokk jag, Mats och Jimmy. I Jokkmokk utbrister Jimmy att bero på ingenting:

Jimmy: Emma, vad heter du i efternamn egentligen?
Jag: Staderius, har du aldrig hört det?
Jimmy: Näää, med R alltså?
Jag: Ja....

Det blir tyst en lång stund innan Jimmy skeptiskt utbrister  "Raderius!, Kan man verkligen heta så!?"

Jag hade svarat ja på frågan med R därför att de flesta vill på stava mitt namn: "Stadelius"

Jimmy

Nu börjar det vara dags för lite niofika men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Fyndigt

Hejsan,



Du undrade hur mycket frakten låg på den bruna weekend väskan. Jag skulle tro att det ligger kring 50 kr, men jag ska ned till posten idag och kolla. Så jag återkommer under dagen med exakt fraktkostnad.



2009-03-13 @ 12:42:45
URL: http://metrobloggen.se/fyndigt
Postat av: Pamie

Haha kan man verkligen heta så? Den var rätt rolig! :D



Tänk om fredag den 13:e hade varit en turdag... hade man haft massa tur då istället? Jag tycker man ska vända på det hela så att man slipper gå runt och fokusera på otur ;)

2009-03-13 @ 13:29:06
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Fyndigt

Hej,



Jag har kollat upp frakten nu och den ligger på 65 kr, lämna gärna en kommentar om du vill ha väskan eller ej i min blogg.





2009-03-13 @ 19:40:50
URL: http://metrobloggen.se/fyndigt
Postat av: Pamie

Va skönt. har själv ingen katastrof att rapportera om :P

2009-03-13 @ 22:22:51
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Miss Pjun

Bara så att du vet Emmalainen... fredag den 13:e återkommer i november också.. eller var det oktober? Nåja, nåt utav det. Tänkte bara förvarna dej ;) Kram på dej tokan!

2009-03-13 @ 22:39:01
Postat av: Sandra

Haha, utan att ens ha pratat med denna Jimmy (tror jag iaf att jag inte gjort) så vågar jag nog påstå att han är en av de mest lustiga människor jag någonsin träffat.. (för jag tror att jag träffat han iaf) :P Nåja, det jag egentligen ville var att svara på din kommentar som var så sann. Man kan ju faktiskt stå upp i badkar, men ja som du förstår så SPRUTAR det vatten åt alla håll och kanter utan draperi.. :P Fast nu minns jag inte ens vad jag skrev från första början..

Det här blev virrigt..

2009-03-14 @ 00:45:55
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: Fyndigt

Hej igen,



Det är jag som säljer weekend väskan medans en annan tjej säljer skjortklänningen. Maila mig på [email protected] så ska vi lösa detta. :)

2009-03-14 @ 09:41:35
URL: http://metrobloggen.se/fyndigt
Postat av: Sandra

Snarare ett poetiskt slut på gårdagen, men egentligen ingen bigdeal man blir bara irriterad ibland :)

2009-03-14 @ 11:15:43
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0