Gratisäta

Pater noster, qui es in caelis
Fader, vår som är i himmelen.

Det gick bra att lämna in telefonen. kön var milslång och killen bakom disken var maxstressad! Hans snäsiga ton fick mig att känna mig oönskad, och hamig som jag är så längatade jag bara ut från butiken istället för att be honom "Ta sig i brasan" som en normal sund natur hade gjort. I all stress så hade jag hunnit skriva på ett papper där jag intygade att jag lämnat in telefonen och att jag skulle betala en avgift på 480:- om felet skulle visa sig vara av annat slag än det som innefattar garantin. Vad jag han höra mellan hans muttrande stön var något i stil med att om felet skulle visa sig vara "självförvållat" så kan jag välja mellan tre alternativ, nämligen: Pröjsa lagning, skrota den eller punga ut med inlämningsavgiften och få tillbaka den i exakt samma rackelskick.... Jag tror ju stenhårt på skroten om det skulle visa sig ligga till på det lilla viset. Det återstår att se. två veckor skulle det ta, så man får väl räkna med fyra till fem veckor minst.
Jag har ju även min digitalkamera på lagning så nu sitter jag verkligen i sjön. Ingen kamera what so ever! Katastrofernas katastrof!

Kvällen har jag ägnat åt att städa i linneskåpet. Det var verkligen en välinvesterad afton. Sista tiden har man som småsprungit förbi skåpet, för man vet aldrig när skåpdörren kommer farandes. Inte kul att få en agressiv skåpdörr mitt i nyllet. Det kan ju resultera i en väldans massa sveda och värk.

Idag åkte min käre make och livskamrat iväg ner till Umeå. Där ska det visst jobbas fram till på torsdag. Företaget vi jobbar på har just fått sin hemsida klar. Kika in Arctic Mobile. Imorgon ska jag hälsa på mi padre hade jag tänkt. Idag var jag hos mamma och gratisåt och i morgon hade jag tänkt bjuda in mig på middag hos den förstnämnde. Finns väl inget tråkigare än att laga mat åt sig själv!?

nyanställd

Nä nu är det hög tid för snarklådan. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, tack så mycket :).



Vilken sötis till hund ni har :)

2009-03-10 @ 08:48:08
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/
Postat av: ella

va fin hund=)hoppas du får en bra dag nu.aggresiva skåpdörrar är ju ingen höjdare;)

2009-03-10 @ 11:04:19
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Postat av: ella

ja det är mina katter=)men den längst till höger är ej kvar längre..men dom andra 3=)

2009-03-10 @ 11:29:02
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0