Traktorkörning på fjället

Vae victis
Ve de besegrade. (Brennus, gallisk hövding)

Denna dagen blev av den lata sorten, än så länge så har vi inte tagit oss ut på någon skotertur, men vi har ju hela helgen på oss. "Åke, du har ju hela helgen på dig"  Men vi har ändå hunnit med så jäkla mycket så det känns som att det borde vara kväll, eller natt rent av men nej, nej nej...

Idag var visst dagen då jag skulle lära mig att köra traktor. Det var rätt skojj faktiskt och inte så knepigt som jag befarat. Jag fick prova köra skogstraktor med Mats en gång och det var ju en historia för sig, alla dessa spakar, knappar, rattar och pedaler som man skulle hålla koll på för att ta sig frammåt och undvika att grepen kom farandes in genom rutan...
Men detta traktorkörande visade sig kunna utföras av den allra mest otränade skottaren, jag fick bort lite diverse snösträngar men skapade nog fler än jag gjorde mig av med är jag rädd... så här såg det ut.

traktor

snö
Skottning a lá Emma

snjerak
Där i horisonten ser ni Snjerak

Mats kusin och fem andra grabbar kom just farandes in på gården. Den ena såg lite vissen ut, han hade visst hamnat i trångmål med en sten och skotern hade fått vad den tålde, den såg näsan lite halt ut med ena frambenet knäckt. Så nu har det gnistrats om svetsen här utanför lagårn.

Jimmys fredagsdilemma
För cirka ett år sedan då Jimmy skulle flytta in i sin andra lägenhet så kom deras mamma upp för att kunna bistå med en hjälpande hand under flytten, plus att köpa lite diverse nödvändigheter åt honom så som en säng tex. Det kan faktiskt vara himla bra att ha ibland, om man skulle råka bli lite trött till exempel. Det ska visst slås på stort och köpas dubbelsäng nu. Jimmy har haft en mycket roande teori om dubbelsängar skulle jag vilja tillägga. Han har varit väldig noggran med att undvika att bli ägare av en sådan för han tror att det då automatiskt flyttar in en tjej i hans hem, vilket skulle göra honom till sambo och det skulle han tycka var mycket obehagligt.

Hans teorier varkar ju intressant nog inte helt misstämma med verkligheten.

JIM

Annars... jaaa va ska man säga? livet leker och jag får vara med ibland. jajja nu ska jag ta ut min lilla pälsbeklädda herre på en walk in the park. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0