Jävig besiktningsman

Index librorum prohibitorum
Förteckning över förbjudna böcker.

Besiktningen av huset skulle äga rum kl:14.00 idag men kl:10.30 ringer besiktningsgubben och meddelar sig sjuk. Jag undrar jag. Det var visst han som besiktat det sist också och om jag inte missförstod saken helt så skulle han hamna i en lite jobbig situation om det visade sig vara något fel på huset då han vad jag förstod kände de nuvarande ägarna. Skulle han "missa" något fel så står ju ansvaret på honom. Men strunt samma. Hade vi vetat att det låg till på det viset så hade jag ju inte anlitat honom från första början. Vi har nu letat reda på en annan firma som ska besikta vårt blivande drömhus på måndag 08.30. Dyker däremot inte han heller upp på avtalad tid så är paniken befogad.

Igår var Fia och Micke här. Jag gjorde tacopizza och sedan blev det naturligtvis några omgångar yatzy. I morgon ska jag ut till byn och hälsa på Fia en sväng mitt på dagen, sedan skulle en tjej komma och kolla på våran lägenhet då killen som prelbokat den ändrade sig igår. Jag hoppas att den faller henne i smaken för nu vill jag flytta. Månaden närmar sig sitt slut och är det inte något som tar den här i dagarna så får vi nog vara så god att bo kvar till slutet av juni.

Min söta lilla brorsdotter till höger.

På torsdag fyller Mats år. Vi tänkte gå ut och äta och dricka lite vin med familj och vänner på fredagen. Här är det så rörigt så hit kan vi inte bjuda folk. Hans mamma kommer också upp nästa veckan. Det ska bli kul att träffa dom igen för det var inte igår känns det som. Nä, nu ska jag göra någon nytta men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0