Laka vs Ängesbyn

In verba magistri iurare
Svära på lärarens ord. (Horatius)

Igår åkte jag ut till Alder och la ut ett kort spår åt Lok. Jag började prova lite smått i höstas men lade projektet på is när snödjupet började passera midjan. Men på Lok verkade det som att det var igår. Så fort han fick på sig selen så var spårandet igång. Denna gång tog jag med mig klädnypor för att märka ut spåret något sånär. När vi kommit till "målet" så vände jag och gick spåret tillbaka på egen hand medan Lok lekte med sin belöning. Det märkliga var att när jag kom ut till starten så hade jag 5 klädnypor i fickan och jag vill verkligen minnas att de var 10 när jag började. Jag skulle ha låtit Lok visa mig vart spåret gick för det mindes jag tydligen inte så bra som jag trodde. 
När vi kom hem så var det vila och lite tvserier och sedan tog vi en cykeltur runt staden. Jag försöker träna honom på detta under sena kvällar då det är lite lugnare i trafiken. Men det går riktigt bra. Jag har honom lös och han springer "fot" med cyklen om man ber honom.

Idag är det väl att fortsätta packa som gäller. Jag ska till kontoret fram och tillbaka nu. Sedan tror jag att jag ska åka ut till Lakaträsk och överraska mormor och morfar i stugan. Eller om jag kanske skulle åka till Ängesbyn och hänga med Fia och åka upp en sväng till Laka med mamma och Hasse i morgon.... Besluten är många och svåra. Mats fyller ju år i morgon så jag hade tänkt hinna med att baka en tårta ikväll också. Det är så jäkla rörigt här så vi har inte tänkt ha någo kalas. På fredagen tänkte vi gå ut och äta någonstans med våra familjer. 

Jag går igenom olika faser av känslor inför det här med husköpet. Jag har fasat det mesta. Oroat mig för allt jag kunnat komma på. Sett problem men inga lösningar. Jag har helt enkelt fått kalla fötter. Men så här är jag alltid när det ska göras något stort. Just nu är oroar jag mig för att jag ska känna mig extremt ensammen och övergiven där ute. Inte för att jag förstår varför jag skulle göra det, har aldrig hänt förr men men, alla faser som sagt..............

Nä nu ska jag ta en dusch. Sedan är det rasta hund, kontoret och baka tårta som gäller. Undrar fortfarande vad jag ska roa mig med i eftermiddag. Laka vs Ängesbyn. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out
  

Kommentarer
Postat av: Miss Pjun

Haha.. lilla gumman, jag tror ni kommer stortrivas i huset. O skulle du känna dej lite ensam så är det inte speciellt långt till varken Boden eller Luleå. :) Tror snarare att det kommer va svårt att få dej ut ur huset.. hihi. ;D Ha en härlig helg nu!

2009-05-20 @ 10:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0