De ändras med åren

Caelum, non animum mutant, qui trans mare currunt.
Himlen, och inte sin själ, förändrar den som flyr över havet.

Idag kom vintern på riktigt! Det snöar utav bara den och är halt som en skridskobana på vägarna. Jag har vänt upp och ner på hela kontoret för att hitta en isskrapa, jag gjorde mina försök med en parkeringsskiva, nycklar mm... Inte ett enda skivfodral fanns det i bilen heller. Det är ju skandal. Jag visste att det här med att bara lyssna på bränd musik en vacker dag skulle hoppa upp och bita en i arslet på ett eller annat sätt.


När Lok var ett år så bestämde vi oss för att det var dags för honom att börja sova på sin egen bädd, så himla mycket hår, sand och skräp i sängen. Han är en mycket klok hund och har sedan dess aldrig någonsin hoppat upp i sängen. Men nu har vi en ny liten vana jag och och Lok. Så fort Mats är borta och jobbar så kommer han på kvällen och lägger hakan på Mats sida av sängen tills jag säger varsågod. Det känns lite tryggare med min lilla vakthund nära när jag är själv.


Idag ska jag till Fia, GGdag! Det är verkligen en viktig del av veckan. Våran egen tradition. Vi har alltid haft någon form av veckotradition. De ändras med åren men är alltid lika trevligt. Ibland undrar jag hur mitt liv hade varit om jag aldrig hade träffat Fia. Jag skulle inte vilja veta, hon är min klippa!

En förkyld liten Sebastian i början av veckan.



Nä, nu ska jag ta tag i bokföringen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

 

 

Over and out

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0