Hej, jag heter Emma och jag har tvångstankar

Bona officia
Goda tjänster.

Idag är det en helt vanlig kontorsdag som gäller. Har just arbetat bort en lunta med papper som legat och hånat mig nog länge nu. Det är tur att det inte finns någon sådan där pappersstrimlarmojäng här få då hade nog många viktiga papper fått sätta livet till efter att ha tagit upp för mycket av min plats här omkring. Jag tror nog att chefen tänkte till när han valde att kontoret ej skulle vara innehavare av en sådan. Bra drag!

Idag skulle jag träffa Cilla men hon skulle ha något möte på jobbet så det blev skjutet på framtiden. Det jag verkligen har som avsikt att göra är att fara ut i skogen med Lok och göra av med tonvis med hundenergi. Fia och Hera skulle följa men dom har bangat så det ser ut att bli bara vi två. Inget fel med det i och för sig men jag är ju mannen med planen! Ogillar skarpt när förhandsplanerade saker uteblir, haha.. På tal om tvångsbetéende. Jag har kommit på att jag faktiskt visst har tvångstankar! För mig är det böcker. Sedan den dagen jag med handen på hjärtat kunde slå ihop min första Kittybok och säga: "Jag har läst hela" så har jag aldrig, inte en gång slutat mitt i en bok och börjat på nästa. Har jag börjar läsa en bok så läser jag ut den. Oavsett hur värdelös jag än tycker att den är. Det började nog direkt då efter den Kittyboken, jag var så stolt över mig själv och var tvungen att vakta ordentligt på mig själv så att jag inte skulle falla tillbaka i mitt gamla slarvmönster och sedan har det nog bara eskalerat. Så där, hej jag heter Emma och jag har tvångstankar!
                                
Jag pratade alldeles nyss med Mats och det visade sig att allt hade gått så bra att dom kommer hem redan ikväll. Gud vad passande, jag som just har varit och hyrt dom sista två "Johan Falkfilmerna" Det blir med andra ord kriminella göteborgare för hela slanten ikväll. Hoppas Frank är med i dom här sista två nu. Jag saknade honom grymt mycket i den 4e!

                          Johan Falk - Operation Näktergal - DVD - Film     Johan Falk - De Fredlösa - DVD - Film
Nä, nu är det nog dags att börja lägga på ett kol, det har redan börjat mörkna och vem vill irra runt ute i skogen helt själv i mörkret, nej ve och fasa men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0