I morgon är en annan dag

Bibere humanum est, ergo bibamus.
Att dricka är mänskligt, låt oss därför dricka.

Tisdag!? Veckan rullar på sakta men säkert... Idag är det jobb som gäller. Imorrn.. ja, det blir väl detsamma då. Undra om Mats kommer hem på torsdag eller fredag. Hoppas torsdag, det är så trist att vara ensam. Jag skulle ju sova hos mamma igår men jag blir så rastlös i stan så jag tog min lilla PälsNils och åkte hem framåt kvällskvisten. Hem ut i mörkret och tystnadens härliga frihet. Kanske gör ett nytt försök att sova i stan i natt, vi får se. Imorrn ska jag nog träffa Cilla i alla fall. Jag saknar min vän, allt vore så mycket lättare om hon bodde i Lule. Nu är det rätt glest mellan gångerna vi ses trots att det inte är så speciellt långt till Piteå. Fia hoppas jag också på hinna träffa i veckan, min fina vän.

Till helgen finns det lite planer. På fredag hade jag tänkt bjuda ut min make på middag, det ska bli mysigt. Sedan ska nog våra gamla grannar från Boden komma ut och hälsa på för första gången. Sen får vi ju inte glömma det vanliga fredagsmyset i soffan med Idol. Veckornas höjdpunkt!

Just nu känns allting faktikt rätt tungt. Jag vet inte men det var något med den här helgen som sög musten ur mig. Falskhet gör mig utmattad och rasande. Det känns som att, vad f*n, var det tacken!?

Jajja nu ska jag vässa pennan och fortsätta att göra mig förtjänt av brödfödan men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0