Kräftkalas

Credo certe ne cras
Jag tror säkert att det inte finns någon morgondag


Så där ja, då var middagen avklarad då. Det blev kasslerlåda även idag, rester från igår. Idag kom även Jimmy förbi på middag. Med Loks hjälp så lyckades vi göra slut på denna jätteladdning med mat. Nu tänkte jag bara slöa framför tvn till det är dags för kvällspromenaden.

 

I morgon ska vi äta kräftor här med Mats kusin Ulf och Jimmy. Det är ju inte riktigt kräfttider men Mats har surrat om dessa kräftor ett bra tag nu och jag vet ju hur det är när man har blivit sugen på något. Jag har ju den konstiga böjelsen att jag har cravings efter "Janssons frestelse" året runt och det serveras ju inte så flitigt förutom kring tomtetider. Jaja allt för min älskling i alla fall. Så i morgon är det jag som åker Luleå runt på jakt efter kräftor och reakorgar med kräfthattar och servetter i.


På lördag är vi bjudna på middag hos Fia och Micke. Vi har så duktigt hållt vårat nykterhetslöfte men på lördag så blir det nog ett glas vin till maten (bara ETT!) men jag tänker bortse från det.

Nä, nu ska jag kasta mig på soffan en stund och smälta maten men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hmm jag är nog benägen om att hålla med dig, om jag ens överlever till årsskiftet ska jag vara nöjd :S

:D

2009-11-19 @ 18:43:39
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0