Oh brother where art thou

Corpus iuris
Samling av lagar


En nyopererad äldre herre här ifrån byn bestämde sig en morgon för att göra stan. Han packade mödosamt in sig och sina grejer i bilen och begav sig mot staden. Uppe på rutsviksviadukten där det är stoppplikt stannade han som den goda trafikanten han är. Bakom honom kommer en kille i sin bil. Han sitter väl i sin egen värld och antar att bilen framför ska köra eftersom att det är fritt fram, så han kör helt enkelt in i baken på gubbens bil. Detta var mer än vad den unge mannen kunde tåla och rusar i vansinne ut ur sin bil, springer fram till sin vägbula och sliter ut honom ur sin bil. Han klappar på gubben några smällar och kastar ut hans kryckor i skogen. Ja, passa er för att vara för försiktiga i trafiken. Det kan få ena smärtsamma konsekvenser.

Idag när jag och Fia var ute och promenarade så började vi prata om hennes graviditet och förlossning. Det var så kul. Just den dagen som vattnet gick så hade dom maskinvisning hemma på gården. Micke hade fullt upp med alla gäster där nere så när vattnet hade gått gjorde Fia helt sonika upp sin egen eld för att få duschvatten. Sedan tog hon med sig deras dobermann ut i skogen på en riktig terrängsväng med fyrhjulingen. Efter det så ringde hon till sjukhuset och frågade lite om läget. Snacka om is i magen. Jag skulle ju ha tagit med mig sovsäck och campat utanför sjukhuset tills dom släppte in mig så fort jag kände första sparken.

Efter promenaden gjorde jag en liten negerboll till mig och Mats att dela på



Nä, nu sitter Mats i soffan och ropar. Vi ska se film "oh brother where art thou" ingen aning vad det är. Något Mats kom hem med men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

 

 

Over and out

 


Kommentarer
Postat av: Theresa

Haha de där lät som en gång då jag blev påkörd då jag stannade vid en väjningsplikt. Så gasar en 70- årig gubbe rak in i min bil (jag hade då). Och hans förklaring var "Jag vet inte riktigt vad som hände!?" Nä, men de kunde jag förklara. Han körde på en stillastående bil!

2009-11-19 @ 13:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0