Två hängda män

Claris maiorum exemplis
Efter förfädernas lysande exempel.


Nu börjar jag vara back in business. Min kropp reagerade rätt bra på vaccinet men lite besvär, inbillade eller ej blev jag i alla fall offer för. Jag kan ju säga att informationen om att man skulle kunna komma att få vissa besvär i armen var ju ingen underdrift. Jag kunde inte ens lyfta armen. Den smärtan, den smärtan. Jag såg stjärnor så fort något eller någon (läs Mats) råkade nudda vid armen. Natten mot onsdag var hemsk. Jag mådde illa av att jag var så varm medan jag frös så att jag skakade. Jag använde tillslut nattlinnet till att torka av kroppen med under natten och igår var jag ju naturligtvis tvungen att bädda rent och vädra och fräscha upp sovrummet. Förmodligen lagom tills det är Mats tur, han ska vaccinera sig idag. Men han kanske kommer undan utan mista symtom.

Jag är på kontoret nu och när jag kom ut i garaget för att ta en rök så såg jag den mest makabra torklösningen av ett par arbetsoveraller som ett mänskligt öga har skådat.

Igår var vi på prommis igen. En mysig vana. En timmes prommenad varje kväll. Det kan ju inte vara dåligt på något sätt. Tro mig, jag har vridit och vänt på saken!

Idag måste jag investera i ett par nya leggings, jag såg igår att mina hade börjar spricka lite i sömmen. Men det var då inte konstigt så välanvända som dom är. Jag har då varit hilma nöjd med dom så det får nog bli ett par precis likadana från Gina.

Nä, nu ska jag äta en mandarin men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0