Lite blötare än en blöt normal

Ave Maria
Var hälsad, Maria (Ängeln Gabriel till Maria)

Äntligen fredag och idag kommer Mats hem igen. I onsdags sov jag och Lok hos mamma i Luleå men igår sov vi för oss själva här hemma i vårat mysiga lilla hem. Men nog är jag lite fånig. Jag lät det  lysa i badrummet hela natten (bara för säkerhetsskull) Mörker har aldrig vart min starka sida och när Mats är borta så blir det plötsligt så mycket mörkare överallt. Men det gick bra. Universums vålnader lät oss sova i godan ro.

Jag ska och hämta upp killarna på Kallax 13.40 och innan det ska jag förbi kontoret och ranta i lite affärer med Jessica. Jag har spenderat min morgon med att försöka få liv i de för närvarande Göteborgsbelägna grabbarna. Deras torsdagkväll blev tydligen både blöt och väldigt sen, så jag har sett till att en taxi hämat dom på hotellet i god tid och 35 innan taxin skulle komma och efter en timmes ringande utan framgång så svarade en sömndrucken Jimmy och han lät inte alls speciellt sugen på att åka någonstans om en halvtimme men lovade tillslut att han skulle sätta fötterna i golvet. Jag ringde för säkerhetsskull 10 min innan den avtalade taxitiden och kollade av läget. Mats och Bogge hade tagit sig till receptionen för lite juice och vattenmelon men Jimmy stod ute i regnet och skakade. Jajja nu vet jag att dom är på väg i alla fall.

Träningen med Jessica igår gick bra. Mindre bra kändes det när jag vaknade i morse. Jag har ont i muskler som jag innan idag inte hade en aning om att jag hade och att gå är varken skönt eller vackert. Jag visste väl det här. Träning har aldrig fört någon gott med sig. Att det blir en nästa gång är jag rätt säker på om jag nu känner Jessica rätt. Och det är ju faktiskt ganska skönt när man känner att det verkligen har tagit.
När jag kom hem igår så kom Sandra och Erik förbi och blev här någon timme, tills Erik höll på trilla av pinnen av hunger.

Nä, nu ska jag torka håret och göra mig redo för att åka mot Lule men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0