Röd peruk

Bella gerant alii, tu, felix Austria, nube
Andra må föra krig, du, lyckliga Österrike, gift dig.

God morgon alla ni vackra människor. Jag hoppas att ni får vara lediga idag och njuta av eran lördag. Det har då jag det stora privilegiumet att få vara. Jag har ägnat min morgon åt att damsuga, skura, tvätta och baka bröd. Det är så skönt att få det gjort så slipper man tänka på det sen under helgen. Om en stund slutar Sandra jobba och då kommer hon och plockar upp mig och Lok för att åka till offroadtävlingen i Svartsjön, med endast en liten avstickare på Bolaget. Ikväll blir det att berusa sig en smula i goda vänners sällskap. I familjs sällskap dessutom. Först middag hos pappa med min farmor "farfar" och farbror sedan minglar vi ner till Jimmy och så bär det av in mot stan med honom, Anton och en till kille som jag har fölagt namnet så. Jag hittar det säkert snart men det kan göra detsamma. Emmelie och Olle skulle nog också följa med. Vi hade tänkt gå på cleo eftersom att några är under 23. Han "SvenneBanankillen" skulle visst dit sa Jimmy. Jag har krusat Theresa lite att följa med, så vi får väl se om det har gjort någon verkan.

 

Jag kom för någon dag sedan att tänka på att min mamma påminner ruskigt mycket om Christine i "New advenures of old Christine" Det är nästan snarlikt ibland. I utseendet finns väl inte ett spår av likhet men till sättet alltså till sättet.. Det är en av mina favoritserier och ibland känns det som att jag sitter och skrattar åt mamma. Jag tvingade henne att se serien och efter den var slut ringde hon och kunde till viss del medge att likheter fanns det ju.
   
Bilder från google.se

Till veckan börjar det som vara panik att hitta någon passande utsyrsel... Förra året blev det panik och ihopplock hemifrån. Jag hittade en röd peruk som fick mig att tänka på Julia Roberts så det fick bli henne i "Pretty Woman" Detta året tänkte jag ju ligga steget före men som sagt.....


Nä, nu ska jag leta fram koppel till hunden och kläder till mig själv. Sandra borde vara här vilken sekund som helst men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

 


Kommentarer
Postat av: Theresa

Jaha kommer inte riktigt ihåg att vi pratat på natten. Men jag var ju lite på lyset, for kom hem och spydde. Haha.. Får se tror de blir lugnt för mig, kanske nån öl hos Jonas bara. Ska ju vara i Jokkmokk nästa helg, men hoppas ni får en trevlig halloween.

2009-10-26 @ 11:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0