Bara för att vara på den säkra sidan

Aegroto, dum anima est, spes esse dicitur.
Det sägs att för den sjuke finns det hopp så länge han andas. (Så länge det finns liv finns det hopp.)

Nu har jag och Lok precis kommit in genom dörren och släppt ut katten från sin fängelsehåla (ekonomidelen) där han suttit idag efter att ha vänt upp och ner på hela huset under natten. När vi vaknade så var det blomjord över hela världen och ett par krukor stod och balanserade på kanten av fönsterbrädorna och tvättkorgen var inte alls på den plats som den brukar och hade uppenbarligen inte använts till vad den är avsedd för under natten. Nu verkar Mr Picasso dock ha lugnat sig och kan vara ute bland oss andra igen. Han gick just ut på råttjakt. Han fångar extremt mycket råttor här kring huset. Jag såg honom med tre råttor på mindre än ett dygn. Detta är ju visserligen helt lysande men även en smula äckligt så jag tryckte i honom ett extra avmaskningpiller för någon dag sedan. Bara för att vara på den säkra sidan.

Jag och mamma har rantat runt lite idag, storheden och sedan hem till Fia och Micke för att se på lilla bejbisen. Vi skulle laga middag och ha filmkväll hos henne senare men hon mådde inte riktigt bra så vi bestämde oss för att skjuta på detta till i morgon om hon blivit bättre då. Så då ringde jag till pappa och bjöd om mig på middag där som jag tidigare tackat nej till.

Nä, nu ska jag städa lite men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mmja visst kan jag det, men jag är sämst :D vet typ bara hur man byter färg på allt, sen är det inget mer avancerat ;D

2009-09-06 @ 09:42:03
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0