Den heliga

Ad utrumque paratus
Beredd på bådadera.

Idag är jag i princip ledig. Har bara disskuterat lite fakturering med Jimmy. Jag och Lok har vart på en långprommis och bläddrat lite i den heliga IKEAkatalogen. Jag funderar på om man skulle åka upp dit en sväng när Mats är borta på jakt. Det blir ju bara lite knepigt att kånka runt på alla saker helt själv. Mamma kanske har någon semesterdag som hon skulle kunna ta ut och följa med mig. Jag informerade pappa om vilken bra IKEAbil hans nya bil var "Ha, du hittar på så mycket dumt" Så jag antar att mina nya saker inte kommer att få skjuts med pappa i alla fall.


I helgen när vi var på fest så började en kompis att beklaga sig över sin barndom och vilket fyllo till pappa han haft. "En gång när han skulle hämta mig från dagis så skulle han börja trä på skorna på nån liten tjej och ta med henne hem, och där satt jag kvar och väntade"


För någon vecka sedan fick Mats ett riktigt il och for fram som den tasmanska djävulen över gården med röjjsågen. Det blev väldigt fint och städat men när jag blev guidad runt gården av min käre make så undrade jag jag förtvivlat vart mina hallonbuskar tagit vägen. De hade även dom jämnats med marken i all hast.


Nä, nu ska jag se vart lilla kissen tog vägen, det ska få lite mat men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha nej! Dödade han hallonbuskarna!? :P nää, jag har inte sagt någon tid till någon annan så det är bara dyka upp när du känner för det, du kan ju slå en pling innan så kanske du slipper värsta släktrushen :)

Haha, ja jag hade också fått för mig samma sak om äktenskap, men se så fel vi verkar ha haft.. Erik har varit ute med fyrhjulingen alldeles för länge nu, så jag undrar om han kanske blivit tagen av björnen?

2009-09-03 @ 16:23:36
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0