Svininfluensan har nått Ängesbyn!

Annus mirabilis
underbart, märkvärdigt år

Svininfluensan har nått Ängesbyn. Fia och Mickes granne har insjuknat i denna gudsförgätna pandemi. Fia var lite orolig då denne person varit och som hon sa "andats" på baby Sebastian men detta var flera veckor sedan så det får vi inte tro. Jag var förbi där igår och hälsade på. Sebastian fick precis som exakt alla andra bejbisar stora förskräckta ögon när han hamnade i min famn. Sedan började det rycka i de små ögonbrynen, underläppen sköts bestämt ut och sedan tog han sig ton. Skrek efter sin mamma som om jag vore satan själv som tagit honom i sitt grepp. Jag blev inte alls förvånad eftersom att alla bebisar delar denna bestämda åsikt om jag jag är en otrevlig syn. Jag njöt bara av de vanliga minuterna tills han kvicknat tills så pass att han insåg vart han var.

Jag frågade Fia om hon inte var orolig över att den lille skulle smittas och hon medgav att det var hon ju. Jag citerar "Jag håller mig borta från sånna där konstiga ställen, typ willys och ÖB och sånt. Vi handlar bara på Kvantum nu" Haha så skönt och så typiskt henne att säga något sådant. Självklart är det ju bara de som har det lite sämre socialt och ekonomiskt ställt som råkar ut för denna sjukdom! Vilket fick mig att tänka på en annan rolig händelse i samma anda. Att jag egentligen aldrig har tänkt på att göra tradition av Fias fredagsdilemma. Listan är lång och väldigt underhållande.

Fia och Micke skulle på familjerätten och uträtta något ärende som bara föräldrar vet vad det kan vara, det verkar sjukt tidskrävande att skaffa barn (och då har jag inte ens räknat med barnet) Papper som ska skickas hit och dit, telefonsamtal som ska ringas, möten som ska bokas, avbokas och bokas igen. Man ska väl helt enkelt fortsätta med att ha ett heltidsjobb för att göra sig förtjänt av de få slantar man får inkassera varje månad som nybliven förälder. Hur som helst, De var i vanlig ordning sena och ställde sig på en "förbokad"parkering för att slippa den långa vägen från den vanliga parkeringen, då en kvinna i medelåldern kommer fram.


Kvinnan:
Hallå där, har ni parkeringstillstånd?
Fia: Nej det har vi inte

Kvinnan: Men då får ni inte parkera där!

Fia: Nä, men vi sket i det!

Kvinnan: Ni kan få böter

Fia: Ja men det gör ingenting. För vi jobbar inte åt kommunen som du gör!


Kvinnan fann inte ord och gick snopet därifrån, Micke som förmodligen gömt sig bakom bilen under samtalets gång vågade sig nog fram och när kusten var klar. Haha Fias humör hör till de hetsigaste jag vet. Hon är så sjukt skön och har alltid svar på tal.

En annan rolig historia var när Fia var i Boden med sin dobermannvalp Hera som just skadat benet och gick med gips. Hon hade blivit beordrad vila och stillhet i 10 veckor så fia gick försiktigt med hunden tätt intill sig då en av Bodens alkoliserade damer gav sig in i något hon inte skulle klara sig ur.

Fyllkärringen:
Varför har du så kort koppel på hunden

Fia: Därför att hon har gjort illa sig

Fyllkärringen: Men du kan ju inte ha så där kort koppel på hunden, du ser ju att hon har gjort illa sig!

Fia: Khrmf

Fyllkärringen: Du måste ju låta hunden röra på sig, den har ju gjort illa sig. Det där är djurplågeri!

Fia: Hörru du ditt jävla socialfall ta nu för fan och släpp groggen och skaffa dig ett jobb.

Micke försökte oroligt att få sin gravida sambo att förstå att man inte kan säga sådana saker till drog och alkoholpåverkade människor för då kan man råka illa ut. Jag tror dock inte att dessa utbrott är något hon väljer. Hon är bara född het helt enkelt. 


Det var som när Mats var i Stockholm och tog en knarkare i kragen och snörde ut honom från 7eleven därför att han stod före honom i kassan och tjafsade och bråkade och tog upp hans tid. Nä nu ska jag åka hem och slipa en hylla. Jobba, det kan jag göra någon annan dag men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

 

Over and out




 


Kommentarer
Postat av: chefen

ja låg faktiskt INTE under bilen=( dessutom var de fia som stred för att vi skulle ta betalparkeringen medans ja insisterra på att bet P är för fi..or nåja ska skriva nå nedvärderande om dig nån dag så desso....

2009-09-24 @ 20:23:13
URL: http://lejansgard.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0