Chefen och igelkottar

Aquila non captat muscas.
Örnen fångar inte flugor

Jag ska börja detta inlägget med en rättelse. Någon som går under smeknamnet chefen dementerar mitt uttalande i inlägget "svininfluensan har nått Ängesbyn" Vi får anta att denna person måste vara Micke. Så här såg kommentaren på inlägget ut. 

"ja låg faktiskt INTE under bilen=( dessutom var de fia som stred för att vi skulle ta betalparkeringen medans ja insisterra på att bet P är för fi..or nåja ska skriva nå nedvärderande om dig nån dag så desso...."

Nu sitter jag då på kontoret och är hungrig. Så fort jag sätter en fot i denna byggnad så blir jag vrålhungrig. Mats tror att det kan ha att göra med att jag är vaken istället för att ligga hemma och sova. Det var det dummaste jag har hört. Jag sover väl aldrig om dagarna. *khrmf*

Jag tror förresten att det kan vara tid att börja vara orolig för mig. Jag tror att jag håller på att bli knäpp. Jag har aldrig pratat eller gått i sömnen men nu har jag börjat med avancerade projekt nattetid. För en tid sedan så drömde jag att Samantha från Sex and the city var i vårat sovrum och släppte ut igelkottar på golvet. Jag vaknade och skulle gå upp på toa. Jag satte försiktigt fötterna i golvet och gick "slalom" till badrummet för att undvika att trampa på någon av igelkottarna. När jag satt där på toan så började jag fundera över hur rimligt detta verkade. Efter en stunds funderande så kom jag fram till att det måste ha vart en dröm. och jajjamen inte en igelkott så långt ögat kunde nå när jag öppnade dörren.
Mats tog förmodligen mycket plats i sängen i natt och jag drömde att han höll på med något viktigt men att jag hade fått sova över, sedan drömde jag att han tog fram ett galler som han började rigga upp runt kuddarna och frågade och jag kunde flytta lite på mig. Jag sa att jag kunde gå helt och hållet för att inte vara i vägen för hans arbete så jag tog min kudde och mitt täcke och vek ihop dom på fotpallen i fotändan, sedan gick jag och bäddade med kuddar och filtar i soffan. Jag gick ut och rökte och sedan på toa. Där inne kom jag på nytt att tänka på rimligheten och insåg att detta inte kunde vara möjligt. Så det var bara att gå tillbaka till sängen igen. Jag har också försiktigt burit ner toalettbalar från övervåningen ner till hallen när vi varit i Kvikkjokk. Hojja vad man kan hitta på när man sover.

Idag efter jobbet så ska jag åka till Fia, hon mådde inte bra igår så vi ska försöka oss på att färga fransarna idag istället. Det blir promenad och GG också. Nä, nu är det hög tid för fortsatt arbete men men te ra lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0