UGG

Amor vincit omnia
Kärleken besegrar allt

Fredagmorgon och kyligt höstväder. Idag ska grabbarna ha styrelsemöte efter lunch så jag sitter hemma i mina jätteyllesockar och en kopp te och funderar vart sommaren tog vägen. Man fick se en kort skymt av den och sedan försvann den i all världens fart. Men alla årstider har sin tjusning det är bara det att jag ogillar vintern en smula och hösten är ju hur man än gör, den raka vägen mot snö och kalla näsor. Man kanske skulle försöka hinna med litte nytta innan det är dags att åka till jobbet. Jag vill ju inte att något ska få störa vårat fredagsmys ikväll så det kanske vore klokt att få undan lite tvätt och klippa klorna på Mr Lok och diverse andra göromål nu på förmiddagen. Jag ska åka om Boden på vägen till Luleå och hämta upp lite böcker som jag ska få av pappas kvinna. Jag har ju köpt en till bokhylla på IKEA och vad är en bokhylla utan böcker?

Igår köpte jag uggs på tradera. Helt nya och oanvända. Importerade från Australien. Jag längtar som en galning tills dessa fantastiska skor kommer home to me och värmer mina tassar. Jag tog modellen tall och chestnut color.
Precis som dom på bilden.
 
Igår färgade jag håret svart också. Jag ser ut som en pormask. Men det riktigt intensiva svarta brukar ju lägga sig efter någon enstaka tvätt. Jag är nöjd. Jag trivs bra i så mörkt hår som möjligt. Det ser mest naturligt ut då mina ögon, bryn och allt annat är mörkt.

Snart är det halloween. Eller ja, det beror väl på vad man menar med snart. Men vi är då redan bjudna på Halloweenparty. Det ska vara i byn. Gud vad kul jag älskar att klä ut mig. Undra bara vad jag ska hitta på detta år. Förra året var jag Julia Roberts i "Pretty Woman"


Nä, nu ska jag ta tag i den där tvätten men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

 

Over and out


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hm jag har också funderat på ett par Uggs, men fake då förstås, men när jag prövade dem så såg det mest bara dumma ut på mig :)

Åh så roligt med en riktig halloweenfest, de jag har varit på har folk typ på sin höjd haft svartsotiga ögon som utklädnad, trist när det verkligen är tillfälle för maskerad!

2009-09-18 @ 12:33:36
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0