Nu ligger Helge risigt till

Iniuria non excusat iniuriam
En orätt rättfärdigar inte en annan


Igår var vi på middag hos Jessica och Markus. En mycket trevlig kväll blev det. Idag ska vi åka in till stan en sväng jag och min äkta hälft och springa i lite affärer, sedan om vädret tillåter så ska vi ta oss en tur med båten men det får vi allt se. Jag tycker att hösten med allt vad den innebär har börjat smyga sig in på allvar nu. Riktigt kyligt och rått i luften men det finns väl inga dåliga väder utan bara dåliga......

Nu har den lilla huliganen inne i magen börjat leva rövare på riktigt. Man kan hoppa till av förvåning när h*n får in en väl riktad spark. Det känns rätt fantastiskt och nu när Mats också kan känna så är det ju dubbel lycka. Vi har beställt barnvagnen nu och jag har ringt och informerat mina föräldrar om reglerna kring vem som ska stå för fiolerna vid ett köp som detta. Min söta mamma har redan utdelat en alldeles för generös summa *tack söta mamma* och på tal om henne. Hon är ju vild av lycka nu när jag har gett okej till att börja köpa lite småtjafs till den lilla. En massa fina kläder har hon burit hit. Jag har även själv klickat hem en lång lista från H&M. Vagnen blev en Emmaljunga City Cross med City korg, vinteråkpåse och skötväska Sport i en blandning av svart och rött.

        
         
Emmaljunga

Snart börjar älgjakten och det betyder att Mats försvinner från jordens yta i drygt en vecka. Dom ligger ute i en jaktstuga med mobilerna avslagna och jag kommer aldrig på så många saker som jag behöver prata om med Mats på stört som jag gör under den veckan på året. Man har bara sina få minuter där på kvällen när han ringer och viskar och allt man ville ha sagt, det är som bortblåst ända tills vi har lagt på och hans telefon åter igen är avstängd för ett dygn framöver. Jaja lyckan är ju fullkomlig när veckan börjar lida mot sitt slut och man åker upp till lappmarkerna för att hjälpa till med köttet (läs: gömma sig från den horribla sysslan hela helgen) och få krypa in i den mysigaste famnen i världen igen.

Idag ska vi äta på MAX har jag bestämt, det var mycket längesedan och jag dregglar lite bara jag täner på ett friscomål. Sedan ska vi förbi på Djurmagasinet där Jessica jobbar och köpa en leksak åt Lok som jag alltid velat ha men snålat ihop när det kommit till kritan. Den var enligt Jessica på kampanj nu och sänkt från 119:- till 39:- eller hur det nu låg till.

Nä, nu ska jag ta mig en svängom med duschen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out



Kommentarer
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Men så fint :) De där blir kanon!

Grattis till vagnköpet!

2010-08-28 @ 12:53:46
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Okej! Ja de gäller att vara ute i god tid, allra helst när Emmaljunga är lite kinkig med leveranser, går ju tyvärr inte att beställa via nätet på grund av det .



Ja ohja allt går så bra hos den nya Barnmorskan, så skönt =) känns också bra att de visade sig som vi trodde att måtten stämde inte, låg kvar på alla mått 3-4 veckor senare :-O



Ja de har väll ryktas om de, ni kommer få hem ett brev om det och så får ni anmäla er då via eran barnmorska =) så gjorde dom här i boden iaf!

2010-08-29 @ 09:29:56
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Åsa

Vilken snygg vagn och skötväska :)

2010-08-31 @ 18:04:32
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0