Ännu en trevlig dag i det kalla Norr

Graeca sunt, non leguntur
Det är grekiska, läses inte


Jag var en duktig flicka idag och klev upp redan klockan 08.00 och åkte till jobbet. Vid lunch smällde jag ihop laptopen och åkte hem till byn för att hämta Lok, Sandra och Miro. Jag har även hunnit med lite jobbgrejer i eftermiddag. Hämtat ut en overall på kemtvätten och fixat frimärken och vadderade kuvert. När vi ändå var där så passade Sandra på att hämta ut ett paket och passen från polisstationen. Innan det så var vi på hundcafé. Där kastade Lok och Miro boll, fick lite kex och lekte med ägaren till caféet medan jag och Sandra fikade. Vi blev där ett riktigt bra tag. Det visade sig att hon också gjorde behandlingar där. Kloklippning, bad, klippning och skrapning av tandsten. Så det har jag nu bokat en tid för åt Lok på tisdag, tandstensskrapning alltså. Vi får väl se hur det går då, det visade sig att Lok hade ena riktigt vältrimmade läppmuskler idag när vi skulle kika hur han såg ut i truten. Men det ska nog gå bra. Billig var hon och söver ju inte ner eller något i den stilen, det tyckte jag lät sunt och bra så vi får hålla tummarna för tisdag nu då. Jag fick även rå om Miro lite idag medan Sandra sprang sina ärenden. Man blir ju lite valpsjuk minst sagt. Jag får sådan svår "MÅSTE HA"känsla så fort han är i min närhet. Jag ska nog inte umgås med honom så himla mycket innan han har hunnit växa till sig, jag har varken tid eller ork för en liten just nu. 

 

Nu ska jag ta en varm dusch, sedan ska jag börja förbereda inför middagen som Sandra och Erik ska komma och äta med oss ikväll.

Nä, nu ska jag sätta igång med det ovannämnda men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0