Kallaste i mannaminne

Homo novus
En ny man (Används om någon som blivit framgångrik men inte kom från någon särskilt fin familj


Det blev inga skidor men det blev en sväng till Boden för lite shopping. Vi fick ett presentkort på "Wulkans Bo butik" i julklapp så det har jag satt sprätt på idag. Det blev en osthyvel, äggskivare, teskedar (långt skaft) och kryddor. En massa "bra att ha saker" i riktigt bra kvalité.

När jag kom hem så väntade Jessica här på mig med baby Wille, Aina och även hennes mammas hund Victor. Man vet ju aldrig riktigt hur två pälsbeklädda herrar ska komma överens men det gick hur fint som helst. Jag tror till och med att Lok blev lite kär i Victor. Jag undrar just om jag hade honom lite för mycket hos Toby när han var valp. Han har aldrig riktigt diggat det där med flickor. Han leker gärna med dom och så men det får räcka. Att dom löper spelar ingen roll för det bryr han sig inte om.

I morgon är det jobb igen, jag är ruskigt bitter över att min lediga dag var den kallase i mannaminne. Men kanske kan helgen bjuda på mänskligare väder men grejen är ju den att det hade varit så perfekt att ge sig ut på spåren idag när alla skoterligister var i skolan.

Nä nu ska jag kasta mig på soffan ett tag men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Haha, tack för den :D

2010-02-17 @ 17:38:26
URL: http://tobys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0