Kan vara lika bra att hålla med

Fiat volantus tua
Ske din vilja


Ni skulle se snöflingorna som faller här utanför mitt fönster. De är stora som handflator och virvlar runt i en rasande fart. Det kan nog vara bra för Mats och hans depression över att det inte finns nog mycket snö för att köra skoter. Jag kan inte riktigt förstå detta resonemang men jag har lärt mig att ibland kan det vara lika bra att bara hålla med. T ex som när han kommer på att en lampa, tavla eller fåtölj ska stå på ett helt annat sätt än vad den gör. Då är det bara att hålla med och låta honom arrangera om, efter några dagar har han glömt bort saken och man kan i lugn och ro återskapa ordningen. 

 

Idag kom ett nytt sim-kort med posten så nu har jag sparkat igång min gamla telefon. Den är inte riktigt som den ska så att när det ringer vill det som inte riktigt på låta, slår man väldigt hårt i den så kan den ge ifrån sig en och annan ton. Men det går ju alltid att ringa upp när man missat samtal. Jag vet inte hur många gånger jag har sökt telefonen i fickorna och min närhet de här dagarna. Det är som att sluta röka. Enligt min mening så skulle det kunna vara en god sak att vara utan telefon ett par veckor men eftersom att jag ska kunna stå till tjänst via telefon i jobbet så är detta inte möjligt för mig.  

Ikväll ska vi till Jesscia och Markus och äta löjrom, spela yatzy och umgås. Det ska bli trevligt, nu börjar det vara riktigt längesedan vi sågs. I veckan hade jag och Sandra tänkt träffas en sväng också. Dom har köpt en liten valp, så vi tänkte ses med hundarna på isen och se hur det går.

Nä nu ska jag jobba vidare och försöka reda ut alla sms som har börjar ramla in. Så irriterande när man inte kan se när dom är skickade. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer
Postat av: sofia

Haha stackar mats då, jo jag börjar få lite panik inför dopet speciellt för att jag fortfarande inte tagit tag i något av det som ska göras!

Har du ringt johan idag? han fyller år.

xo

2010-01-19 @ 19:09:39
URL: http://tillbyn.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Du är så otroligt duktig på att skriva och formulera dig... Det är som att det du skriver är taget ur en bok! Fortsätt så... Å börja skriva en bok, Emma!!! =)



Ha det så bra! /Ida

2010-01-21 @ 15:58:49
URL: http://idanordkvist.blogg.se/
Postat av: sofia

Ja visst ser det gott ut=) vi ska vara på bvc kl 13 och som sagt ska han ha sin 5mån spruta så jag kommer bara vara hemma med honom se ifall han får feber eller börjar må dåligt av den. kan ju höra av mig framåt kvällen om allt är bra.



xo

2010-01-22 @ 11:24:43
URL: http://tillbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0